Volvokoncernen

Årsredovisning för Volvo Treasury AB (publ)

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2009 11:07 CEST

Volvo Treasury AB (publ) har idag offentliggjort sin årsredovisning för 2008.

Årsredovisningen, koncernredovisningen och revisionsberättelsen finns tillgängliga på Volvokoncernens webbsida http://www.volvo.com/group/sweden/sv-se/Volvo+Group/our+companies/volvo_treasury/volvo_treasury.htm

Enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden har Volvo Treasury AB (publ) en skyldighet att offentliggöra ovanstående information. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 30 april 2009, kl 11.00.

2009-04-30

För ytterligare information, vänligen kontakta Patrik Stenberg, Investor Relations, 031-66 13 36

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 100 000 anställda, produktionsanläggningar i 19 länder och försäljning på mer än 180 marknader. Volvo omsätter omkring 300 miljarder SEK och är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm. För mer information besök www.volvokoncernen.se eller www.volvogroup.mobi om du använder din mobiltelefon.