Årstiderna

Årstidernas ekologiska julskinka sålde slut på två dagar

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 14:35 CET

Med den senaste veckans uppmärksamhet kring vad det egentligen är för julskinka vi köper har försäljningen av ekologisk julskinka slagit alla rekord. Hos det ekologiska lantbruksföretaget Årstiderna sålde årets julskinka slut snabbare än en gris kan blinka. Och kunderna vill bara ha mer.

– Svenskarnas ökade efterfrågan på ekologisk julskinka har överträffat alla våra förväntningar! Efter avslöjandet om vanvård och missförhållanden hos många uppfödare har vi blivit nedringda av folk som vill köpa ekologisk julskinka. Alla våra julskinkor sålde slut på två dagar, så för de kunder som var snabba väntar i juldagarna nu en leverans med den ekologiska julskinkan. Förutom ett ökat allmänintresse för ekologi, kvalitetsråvaror och en hållbar livsstil hela vägen till julbordet har avslöjandet såklart haft en bidragande effekt, säger René Jensen på Årstiderna.

Intresset för ekologiska råvaror är stort bland svenskarna och försäljningen ökar stadigt. Detta märks inte minst hos Årstiderna som är Sveriges största leverantör av ekologiska råvaror med leverans direkt hem till dörren.

– Vi ser en ökning av kunder som efterfrågar ärlig mat.  Man vill veta vad som verkligen finns i råvarorna man äter, tillägger René Jensen och menar att det är smaken och kvalitén i kombination med den inspiration man bidrar med som ökar intresset för företagets produkter.

Årstiderna har under året svarat på kundernas ökade efterfrågan genom att utöka leveransområdet till fler orter i Sverige som Linköping, Norrköping, Borås och Gävle . Planer på ytterligare expansion låter inte vänta på sig.

Om Årstiderna
Årstiderna är en av Nordens största ekologiska grönsaksodlare med mer än 50 olika sorters grönsaker odlat på 110 ha mark. Årstiderna levererar flera olika lådor, med ekologiska grönsaker och frukt, eller en mix av båda. Innehållet i lådorna varierar med årstiden och levereras direkt hem till dörren. Alla beställningar sköts via företagets hemsida www.arstiderna.com. Årstiderna levererar från Malmö i söder, i Göteborgsområdet, Uppsala, samt Stockholmsområdet ,stora delar av Mälardalsregionen och Gävle i norr. Cirka 6 500 familjer får regelbundet en låda från Årstiderna hem till dörren.

För mer information kontakta René George Jensen på 0705 752590, rgj@arstiderna.com