TV4

Åsa Jamal ny kommunikationsdirektör för TV4-Gruppen

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 11:10 CET

Åsa Jamal, i dag vd och partner på kommunikationsbyrån JKL, blir ny kommunikationsdirektör med ansvar för HR och public affairs för TV4-Gruppen. Hon tillträder den 1 februari 2012.

Åsa Jamal har rekryterats till den nyinrättade tjänsten som kommunikationsdirektör med ansvar för HR och public affairs för TV4-Gruppen. Åsa kommer närmast från kommunikationsbyrån JKL, Nordens ledande kommunikationsbyrå, där hon sedan 2006 är vd och partner. Parallellt med sin vd-roll har hon också arbetat som rådgivare och har en gedigen erfarenhet av att arbeta med positionering och kommunikationsstrategier för flera av den svenska marknadens största och mest publika bolag. Under sina år som chef har hon bidragit till att JKL fått renommé som en arbetsplats som attraherat såväl unga topptalanger som etablerade profiler.

- Kommunikations- och HR-frågorna kommer att vara centrala för TV4-Gruppens utveckling framöver och de hänger dessutom intimt samman. Åsa är i det sammanhanget en drömrekrytering eftersom hon kombinerar omfattande erfarenhet av HR med kommunikationsexpertis. Hon är dessutom en dokumenterat god ledare, säger Casten Almqvist, tillträdande vd för TV4-Gruppen.

Åsa kommer som chef för kommunikation, HR och public affairs på TV4 att vara ytterst ansvarig för arbetet med bilden av TV4 gentemot såväl konsumenter som framtida medarbetare och beslutsfattare.

- TV4 är ett av Sveriges absolut starkaste varumärken och det är naturligtvis ett privilegium att få arbeta med att förvalta och vidareutveckla det. Min roll på JKL har ytterst handlat om att leda, inspirera och entusiasmera medarbetarna. Det är med stor nyfikenhet som jag närmar mig mitt nya jobb och jag ser verkligen fram emot att få lära känna TV4 och alla som arbetar där, säger Åsa Jamal.

Åsa Jamal kommer att ingå i TV4-Gruppens ledningsgrupp och rapportera till vd Casten Almqvist. Hon tillträder den 1 februari 2012.

--
TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där Canal+ är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4-Gruppen har också 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.