Punctum

Åsa Larsson intervjuas på sajten för puckade päron

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 13:52 CEST

I veckan har 1318.se uppmärksammats i Sörmland. Bland annat skrev Strengnäs Tidning om sajten för tonårsföräldrar, eller sajten för puckade päron, som Christina Olsson, grundare och initiativtagare till sajten ibland säger.

- Det är så man kan känna sig ibland som tonårsförälder, säger Christina som i gårdagens program Eftermiddag i P4 Radio Sörmland intervjuades om 1318.se och dess innehåll, aktiviteter och planer.

- Uppmärksamheten i media i Sörmland hänger ihop med Bitte Kempe Björkman som är redaktör för 1318.se. Hon bor i Mariefred och är lika engagerad i det här som jag och drar i alla tåtar hon kan hitta, säger Christina. Det är fantastiskt för vi ser ju direkt att medlemsantalet ökar när folk får upp ögonen för sidan!

Ett par gånger i veckan läggs nya artiklar upp på 1318.se, alla med fokus på tonårstiden ur olika perspektiv. Idag kan besökarna läsa en intervju med deckarförfattaren Åsa Larsson och hennes tonårstid.

"Författaren Åsa Larsson vet hur det är att vara annorlunda i tonåren. Hon gick till skolan i pyjamasbyxor och pappas avlagda ylletröja. Över detta draperade
hon stora, färgglada afrikanska tyger.
- På tröjan hade jag sytt stora sömmar lite här och där. Att vara udda var
mitt sätt att ta plats. Men det blev nog för mycket för Kiruna, säger hon med ett leende."

- Intervjun är gjord exklusivt för 1318.se av Bitte, säger Christina. Det är
jätteroligt och vi märker att det är många som vill ställa upp för en sida
för tonårsföräldrar. Det är inte bara vi och drygt 600 medlemmar som ser nyttan i sajten.

1318.se är Sveriges största mötesplats på nätet för tonårsföräldrar. 1318.se erbjuder på sidan all den information en tonårsförälder kan behöva. 1318.se forum tillhandahåller utrymmer för erfarenhetsutbyte och föräldrastöd. På 1318.se finns idag 12 experter/rådgivare inom ett flertal områden samt tre anonyma tonåringar som besvarar frågor från medlemmar. Under den närmaste tiden lanserar 1318.se ytterligare tjänster och funktioner som en del av målet att vara den i särklass bästa sajten för föräldrar med tonårsbarn.

För information kontakta:

Christina Olsson, christina.olsson@1318.se