Mitel Sweden AB

Aastra tecknar partneravtal med Sourcecom

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2014 10:00 CET

Aastra Telecom har tecknat ett partneravtal med Sourcecom som erbjuder smarta tjänster inom kommunikation, IT-säkerhet och UCC lösningar till organisationer i Sverige.

I och med avtalet blir Sourcecom en av Aastras direktköpande partners som har möjlighet att leverera Aastras produkter och tjänster i Sverige.

- Sourcecoms profil som operatörsoberoende systemintegratör med lång erfarenhet inom  IT-kommunikation, IT-säkerhet och UCC gör dem till ett fantastiskt tillskott till vårt nätverk av partners. Ett annat skäl till att vi ser fram mot samarbetet med Sourcecom är deras ramavtal med Kammarkollegiet inom bland annat kontaktcenter, stödsystem för telefoni och Unified Communication, säger Claes Kolare, vd på Aastra i Sverige.

- För att vara framgångsrik som integratör krävs ödmjukhet inför uppgiften samt ett stort engagemang och framför allt ett nära samarbete med våra kunder. Då drar vi nytta av varandras kompetens och når de bästa resultaten, säger Lennart Kristiansson, försäljnings- och marknadschef på Sourcecom.

Om Aastra Telecom AB
Aastra Sverige är den svenska delen av Aastra Technologies Limited (TSX:”AAH”), ett ledande företag på den globala marknaden för företagskommunikation. Huvudkontoret finns i Concord, Kanada. Aastra utvecklar och säljer innovativa kommunikationsprodukter och applikationer, med stort fokus på öppna standarder, som möjliggör effektivare kommunikation och samarbete inom företag. Aastra bedriver en global verksamhet med direkt och indirekt närvaro i över 100 länder, och tillhandahåller idag över 50 miljoner linjer runtom i världen. Aastra tillhandahåller ett av marknadens största sortiment av kundanpassade Unified Communications-lösningar. Här ingår allt från funktionsrika, skalbara kommunikationsservrar för små-, medelstora och stora företag med tillhörande UC-applikationer, integrerad mobilitet, multimediala callcenterlösningar och videokommunikation med HD-kvalitet till ett brett utbud av fasta och trådlösa telefoner. För mer information, besök http://www.aastra.se