Mitel Sweden AB

AASTRAS BUSINESSPHONE FÅR SIP

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 16:58 CEST

Aastra har lanserat version 9.0 av BusinessPhone med förbättrade funktioner för SIP-standarden och rörlighet inom kontoret, vilket gör det möjligt att öka personalens produktivitet och anträffbarhet medan de är på språng.

Den senaste versionen av BusinessPhone stöder nu SIP (Session Initiation Protocol), vilket är ett viktigt steg i Aastras strävan att arbeta med öppna standarder.

Tack vare det nya SIP-kortet kan både befintliga och nya BusinessPhone-kunder enkelt använda Aastras utbud av stationära och trådlösa SIP-terminaler:

• För skrivbordstelefoner erbjuder Aastra 6700i SIP-familjen ett komplett utbud av terminaler från kostnadseffektiva enheter till fullutrustade telefoner med pekskärm. Alla Aastra SIP-skrivbordstelefoner har avancerade XML-möjligheter som medger åtkomst till skräddarsydda tjänster och produktivitetshöjande applikationer. XML-läsaren erbjuder också närmast obegränsade möjligheter att skapa specialanpassade menyer eller specifika åtgärder för konferenshantering, kontakter och till och med vertikala applikationer.
  • För trådlösa terminaler stöder BusinessPhone-systemen nu Aastra SIP DECT-handtelefoner, bland annat funktionsspäckade Aastra 600d DECT-telefonerna som har ett intuitivt användargränssnitt som för tankarna till mobiltelefoner.  Andra tillgängliga funktioner uppfyller specifika användarkrav, beroende på modell: Anslutningsbarhet för Bluetooth®, dammsäkert hölje för arbetsmiljöer som lager eller verkstäder och vattentåliga modeller för användning inom hälsovårdsindustrin så att telefonen enkelt och säkert kan torkas av med desinfektionsmedel.

Robert Stahre, chef Affärsutveckling & Marknadsföring på Aastra Telecom Sweden AB, säger:

− Den här senaste versionen av BusinessPhone ökar Aastras fokus på öppna standarder och mobilitet. Mobilitet är viktigt för små och medelstora företag eftersom deras personal måste vara mycket produktiva och anträffbara vid alla tidpunkter. Version 9.0 förbättrar och vidareutvecklar styrkan hos BusinessPhones väl sammansatta mobilitetsfunktioner som omfattar Mobile Extension och Aastra Mobile Client som är vår lösning för konvergens av fast och mobiltelefoni.

Andra förbättringar som finns tillgängliga för BusinessPhone version 9.0 omfattar de nya terminalerna Aastra 7433i och 7434ip. Nya BusinessPhone-kunder kan prova på BusinessPhones UC applikationer kostnadsfritt under en period på två månader.

Mer information och bilder

Bilder finns på http://foto.aastra-detewe.de/albums/dect/a600/

För mer information, kontakta Robert Stahre, chef Affärsutveckling & Marknadsföring, Aastra Telecom Sweden AB, e-post: robert.stahre@aastra.com, telefon +46 8 568 67059