Eco Innovation AB

Återanvändning för kiss var Sveriges bästa miljönyhet i mars

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2009 23:18 CEST

Bästa miljönyheten i mars var Guldkannan Towa. Kisshumorn vann en utklassningsseger. Men det är inte bara "humorn" som uppmärksammats. Det är en klok, enkel lösning på ett vardagsnära problem. Det berör människor flera gånger varje dag. Towa ger många människor en möjlighet att göra sitt för vår miljö.

Guldkannan Towa är en nyckel till ett naturligt krestlopp för alla som har en jordbit. Urinen till jorden som gödsel. Luktfritt, enkelt och vardagsnära. Det var bästa nyheten för mer än 60 % av de röstande i Eco Innovations webröstning. Närmaste konkurrenter var Flexiwaggons Lastbil på järnväg och operasångarens Gratis Båttvätt.

-"Väldigt roligt att en så enkel lösning för ett ekologiskt kretslopp i vardagen har uppmärksammats. Det ska vara enkelt att vara miljömedveten.". Det säger innovatören Åsa Lövberg.

Det var fjärde gången Eco Innovation ordnade webröstning om månadens bästa miljönyhet. Trots att röstperioden var kort blev det återigen nytt röstrekord.

-"Jag tror många av de röstande gläds åt den enkla praktiska lösningen. Att var och en kan göra sitt utan maskiner och experter." Det säger Erik Sandström för VD för Eco Innovation AB som arrangerade omröstningen.

Han fortsätter:

-"Det ökande intresset för omröstningen visar att vi är på rätt väg. Positiva miljönyheter gläder och inspirerar människor."

I mars kom mer än 40 härliga svenska miljönyheter. Besökarna till bloggen Miljöinnovation har röstat fram den bästa. Eco Innovation hade nominerat tre spännande kandidater. Denna gång kunde nästan alla människor känna sig direkt berörda av nyheterna: 1: Specialbyggd järnvägsvagn tar Lastbil på järnväg; 2: Operasångare bjuder på Gratis Båttvätt; 3: Guldkannan Towa för Återanvänd kiss.

Omröstningen har just avslutats. Guldkannan Towa vann och  presenteras med bilder på: http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/guldkannan-bast-i-mars

För vidare information, besök Eco Innovations hemsida http://evolveu.bloggsida.se/eller ring VD Erik Sandström, tel 070-2994762. Bilder till Eco Innovation, epost: evolveu@gmail.com .

För andra bilder och vidare information om Guldkannan Towa hänvisar vi till: www.design-agent.se