Socialdemokraterna i Uppsala

Återremiss om Pilsbo

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 20:25 CEST

Under måndagens kommunfullmäktige debatterades kommunens planer på att sälja Pilsbo friluftsområde söder om Uppsala. Alliansen ville få till stånd en försäljning av området men genom Erik Pellings (S) yrkande fick Socialdemokraterna igenom en återremiss av ärendet.

– Socialdemokraterna driver en framtidsinriktad politik och vi säger därför nej till att slumpa bort uppskattade friluftsområden. Återremissen ger nu kommunstyrelsen en chans att hitta formerna för en gemensam förvaltning och utveckling av Pilsbo friluftsområde tillsammans med Upplandsstiftelsen samt Knivsta och Sigtuna kommuner, säger Erik Pelling, kommunalråd (S).

– Var femte Uppsalabo har varken åkt på semesterresa under det senaste året eller har tillgång till ett fritidshus. Vi vill därför ta tillvara de möjligheter till bad och friluftsliv som finns i vår närhet och hoppas att beslutet om återremiss gällande Pilsbo kan få alliansen att tänka om, avslutar Erik Pelling.

Kontakt:
Erik Pelling, kommunalråd (S)
Mobil 076-137 78 79

Relaterat: