Oriflame Cosmetics

Återupptäck en ungdomligare hy med nya hudvårdsserien Time Reversing SkinGenist™

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2012 16:01 CEST

Den nya hudvårdsserien består av:

• Time Reversing SkinGenist Day Cream SPF15
  • Time Reversing SkinGenist Night Cream

Time Reversing SkinGenist™ innehåller genisteinSOY, en potent isoflavon som återfinns i den näringsrika sojabönan. Det är en banbrytande ingrediens som verkar på djupet, förbättrar hyns lyster och boostar även kollagenproduktionen.

Den passar särskilt kvinnor över 45 år då den revitaliserar mogen hy och stimulerar hyns tre skönhetsgener, Beauty Genes™. De tre generna återfuktar hyn, bibehåller cellomsättningen så att hyn ser fräsch ut och ger ett fulländat resultat.

Time Reversing SkinGenist™-produkterna behåller inte bara hyns ungdomliga lyster och återupptäcker dess potential, utan hyn kan se upp till åtta år yngre ut*. Hyn återfår:

• Lyster
  • Spänst
  • Elasticitet
  • Jämn hudton
    (*Baserat på en konsumentutvärdering på 103 kvinnor i åldrarna 45 år och uppåt.)

Time Reversing SkinGenist™ dag- och nattcremerna kommer att finnas till försäljning i slutet av augusti, medan hudvårdsextraktet lanseras i slutet av september.

Om Oriflame

Oriflame Cosmetics grundades i Sverige 1967 av Jonas och Robert af Jochnick och deras vän Bengt Hellsten. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på omkring 1.5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3.6 miljoner oberoende konsulenter. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Läs gärna mer om Oriflame på oriflame.se