Köksprodukter.se

Åtta nyanser av Toscana

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2015 11:17 CET

Stengodsserien Toscana får i vår tillökning i form av en skål på fot. Nyheten är likt Toscanas andra produkter handgjorda och glaserad för hand, vilket innebär att det förekommer färgskiftningar som gör varje del unik.Stengodset bränns vid hög temperatur, 1200°-1300°, därmed blir produkten vattentät och väldigt hållbar. Men sin diameter på 25,5 cm och passar skålen utmärkt till uppläggning vid servering eller som salladskål.

Toscana Skål på fot (RBA) Tål diskmaskin, mikro och ugn (275°). Välj mellan åtta färger: Blå, plommon, mossgrå, rosa, röd, vit, grön och svart Storlek: Ø 25,5 cm, H 9 cm Pris: 289 kr

Kom ihåg att ange Köksprodukter.se om ni använder någon information eller några bilder, tack. Högupplösta bilder hittar ni här: http://media.koksprodukter.se/pressarkiv

Om företaget:

Köksprodukter.se startades av Patrik Bergling som är utbildad kock och således väldigt intresserad utav matlagning. Med Köksprodukter.se hoppas han kunna ge andra en inspirationskälla som skapar matlagningsbegär. Med rätt utrustning blir matlagningen mycket roligare. Köksprodukter.se säljer det mesta inom köksprodukter och köksinredning såsom glas, porslin, bestick, köksmaskiner, husgeråd samt heminredning och designprodukter.