Vision Takeoff

Åtta sätt att bygga en starkare företagskultur

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 11:18 CEST

Åtta sätt att bygga en starkare företagskultur - en försmak på boken Lycklig lönsamhet

Vad är det som kännetecknar framgångsrika företag som medvetet jobbar med sin kultur och sina värderingar? Hur bygger man företagskultur i praktiken? I den kommande boken ”Lycklig lönsamhet!” utforskar författarna Helena Timander och Marie Alani dessa frågor. Boken är baserad på intervjuer med 8 lönsamma företag av olika storlek, ålder och ägarstrukturer, och inom vitt skilda branscher. Det som förenar dem är en tydlig och högt prioriterad företagskultur.

Men redan nu släpper författarna e-boken ”Åtta sätt att bygga en starkare företagskultur”.

- Vi har skrivit e-boken för att vi vill ge våra läsare en aptitretare till vår kommande bok. Dessutom vill vi redan nu starta ett offentligt samtal om värderingar och företagskultur på svenska företag, säger Marie Alani.

Läsarna får en introduktion till vad företagskultur egentligen är och varför den är viktig. E-boken innehåller även en workshophandledning för att avkoda sin företagskultur inför en större förändring.

Lycklig lönsamhet! handlar om värderingsdrivet företagande i praktiken. Författarna vill att boken ska ge svar på hur företag kan gå från policydokument, tjusiga visionsslogans och värdeord på hemsidan till vardagliga praktiska handlingar.

- Det ska också vara en bok som är inspirerande och lustfylld att läsa. En snygg, lättläst och välstrukturerad "kulturkokbok", men mer inriktad på kulturens råvaror än på färdiga recept, säger Helena Timander.

”Lycklig lönsamhet!” ges ut under 2013, men ni kan redan nu ladda hem e-boken ”8 sätt att bygga en starkare företagskultur” på http://www.visiontakeoff.com/e-bok/.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Marie Alani på marie@visiontakeoff.com eller tel. 070-578 5658

Helena Timander på helena@visiontakeoff.com eller tel. 070-761 4275