Basunera AB

AB Tjugofyra förvärvar en majoritetspost i Kommunikationsbyrån Animero AB

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2015 11:05 CET

De tre entreprenörerna och grundarna av allabolag.se har tecknat avtal om att förvärva en majoritetspost i Animero AB. Vi är mycket nöjda och glada över att förvärvat en majoritetspost i Animero AB, säger Henrik Tellving, VD på AB Tjugofyra.

I samband med förvärvet lämnar grundaren och tidigare huvudägaren Michael Fogelqvist bolaget.
- Det känns jättekul att lämna över Animero till den nya ägaren, som kan utveckla verksamheten ytterligare framöver. Jag tror det kommer vara mycket positivt för både medarbetarna och Animeros kunder med den energi och kompetens de nya ägarna tillför, säger Michael Fogelqvist.

VARFÖR GENOMFÖR NI ETT FÖRVÄRV I JUST ANIMERO AB?

- Under vårt arbete med allabolag.se kom vi i kontakt med Animero och inledde ett samarbete där Animero fick upp- draget att förtydliga tjänstens erbjudande till företagare. Vi kände direkt att äntligen har vi hittat en byrå, som precis som vi, gillar enkla och raka budskap. Under vår resa med att skapa en tjänst av den storleken som allabolag.se är, samlade vi på oss en hel del värdefull kompetens som vi tror oss kunna tillföra i den process där Animeros kunder vill utöka sin digitala affär. Att sedan Animero verkar i ett regionalt spännande område, Öresundsregionen, med stora satsningar på en helhetskommunikation, gör det extra spännande, säger Henrik Tellving, VD på AB Tjugofyra.

STYRELSENS ORDFÖRANDE, ANNETTE COLIN LÖVGREN KOMMENTERAR AFFÄREN:

- Jag är mycket nöjd med affären och ser att Animero med AB Tjugofyra som ägare, kommer att få goda möjligheter att utvecklas vidare och ser fram emot samarbetet med de de nya ägarna. De nya ägarna liksom styrelsen har sett att det finns potential i Animero och vi ser stora tillväxtmöjligheter de närmaste åren. Under hösten 2014, lanserades det nya Animero, där vi gått från en digital byrå till en kommunikationsbyrå med helhetskommunikation, ett större och bredare erbjudande till kunderna, vilket också leder till större affärer med större bolag.

ANIMEROS VD, PIA IWAR KOMMENTERAR AFFÄREN:

Jag och ledningsgruppen ser positivt fram emot att fortsättningsvis kunna utföra ännu bättre leveranser till våra kunder, nu med Animeros nya och bredare erbjudande, tillsammans med de nya ägarna och den delvis nya styrelsen.

För ytterligare information, var vänlig besök www.animero.com eller kontakta: Annette Colin Lövgren 0703-19 06 76
Henrik Tellving 0705-55 38 96

Kommunikationsbyrån Animero grundades 2001 i Helsingborg och är idag 7 anställda. Bland uppdragsgivarna finns företag som Securitas, UC Alla Bolag.se, Barry Callebaut, Executive Property och Lambertsson.