ABB AB

ABB redovisar högre beställningsingång, EBIT och kassaflöde under tredje kvartalet och presenterar program för att stärka kapitalet

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2003 11:09 CET

- Kärndivisionerna redovisar tvåsiffrig ökning av beställningsingång och EBIT – även intäkter och kassaflöde ökar

- Ny bred finansieringsplan ger ökat eget kapital, ny bankkredit och ny obligation

- Avsiktsförklaring undertecknad om försäljning av verksamheten för utvinning och produktion (Upstream) av olja och gas

Ytterligare information
Pressmeddelandet och en OH-presentation av resultatet för tredje kvartalet 2003 finns tillgängliga på www.abb.com/news och Investor Relations webbplats www.abb.com/investorrelations från och med den 28 oktober 2003.

ABB håller en telefonkonferens för journalister i dag 10.00. Deltagare från Storbritannien ska ringa +44 20 7107 0611. Från Sverige, ring 08-506 921 05. Från övriga Europa, ring +41 91 610 5600. Linjerna öppnar 15 minuter innan konferensen börjar.

En inspelning finns tillgänglig en timme efter att telefonkonferensen har avslutats och under 72 timmar. Numren är +41 91 612 4330 (från Europa) eller +1 412 858 1440 (från USA). För att lyssna, tryck in koden 119 och avsluta med #.

En telefonkonferens för analytiker och investerare är planerad att hållas 15.00. Deltagare ska ringa +41 91 610 5600 (från Europa) eller +1 412 858 4600 (från USA). Deltagare uppmanas att ringa 10 minuter innan telefonkonferensen börjar.

En inspelning finns tillgänglig en timme efter att telefonkonferensen har avslutats och under 72 timmar. Numren är +41 91 612 4330 (från Europa) eller +1 412 858 1440 (från USA). För att lyssna, tryck in koden 091 och avsluta med #.

Redovisningsdatum under 2004 är 19 februari (helårsresultat) samt kvartalsrapporter den 29 april, 29 juli och 29 oktober.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i cirka 100 länder och har ungefär 120 000 medarbetare runt om i världen.

Zürich, 28 oktober 2003

Jürgen Dormann, ordförande och koncernchef

THE MATERIAL SET FORTH HEREIN IS FOR INFORMATIONAL PURPOSES ONLY AND IS NOT INTENDED, AND SHOULD NOT BE CONSTRUED, AS AN OFFER TO SELL, OR AS A SOLICITATION OF AN OFFER TO PURCHASE, ANY SECURITIES. THE SECURITIES DESCRIBED HEREIN HAVE NOT BEEN AND WILL NOT BE REGISTERED UNDER THE U.S. SECURITIES ACT OF 1933, AS AMENDED, OR THE LAWS OF ANY STATE, AND MAY NOT BE OFFERED OR SOLD WITHIN THE UNITED STATES, EXCEPT PURSUANT TO AN EXEMPTION FROM, OR IN A TRANSACTION NOT SUBJECT TO, THE REGISTRATION REQUIREMENTS OF THE SECURITIES ACT AND APPLICABLE STATE LAWS.

This press release includes forward-looking information and statements that are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ. These statements are based on current expectations, estimates and projections about global economic conditions, the economic conditions of the regions and industries that are major markets for ABB Ltd and ABB Ltd’s lines of business. These expectations, estimates and projections are generally identifiable by statements containing words such as "expects," "believes," "estimates" or similar expressions. We have based these forward-looking statements largely on current expectations and projections about future events, financial trends and economic conditions affecting our business. These forward-looking statements are subject to risks, uncertainties and assumptions, including among other things, the following: (i) the difficulty of forecasting future market and economic conditions; (ii) the effects of, and changes in, laws, regulations, governmental policies, taxation, or accounting standards and practices; (iii) our ability to dispose of certain of our non-core businesses on terms and conditions acceptable to us; (iv) our ability to further reduce our indebtedness as planned; (v) the resolution of asbestos claims on terms and conditions satisfactory to us; (vi) the effects of competition in the product markets and geographic areas in which we operate; (vii) our ability to anticipate and react to technological change and evolving industry standards in the markets we operate; (viii) the timely development of new products, technologies, and services that are useful for our customers; (ix) unanticipated cyclical downturns in some of the industries that we serve; (x) the risks inherent in large, long-term projects served by parts of our business; (xi) the difficulties encountered in operating in emerging markets; and (xii) other factors described in documents that we may furnish from time to time with the U.S. Securities and Exchange Commission, including our Annual Reports on Form 20-F. Although we believe that the expectations reflected in any such forward-looking statement are based on reasonable assumptions, we can give no assurance that they will be achieved. We undertake no obligation to update publicly or revise any forward-looking statements because of new information, future events or otherwise.

Stabilization/FSA

För mer information, kontakta:

Media Relations, Zürich
Thomas Schmidt, Wolfram Eberhardt