ABB AB

ABB startar ny underhållstjänst för automations-systemet 800xA

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 10:56 CEST

System 800xA Health Check bidrar till hög tillgänglighet och färre störningar i produktionen

Automationssystemet 800xA har sedan lanseringen sålts till mer än 4 000 ABB-kunder över hela världen. Inom praktiskt taget alla branscher förbättrar System 800xA produktivitet, säkerhet och lönsamhet. I takt med att allt fler processer idag styrs av System 800xA så ökar också behovet av underhåll. Därför startar ABB nu en speciell servicetjänst - System 800xA Health Check.

Automationssystemet 800xA har ofta en central roll i våra kunders anläggningar. Och i likhet med andra investeringar kräver även System 800xA ett regelbundet underhåll. Det innebär att man bibehåller en hög tillgänglighet och kan undvika störningar och avbrott i produktionen, säger Patrik Boo, utvecklingschef för ABB Service tjänster inom styrsystemsområdet.

800xA Health Check innebär i korthet en metodisk och systematisk genomgång av ett hundratal olika kontrollpunkter i systemet.

- Det här är ett förebyggande underhållskoncept som ser till att automationssystemets funktionalitet över tiden håller en optimal nivå.

Tjänsten kan både utformas som ett långsiktigt avtal där ABB:s servicepersonal regelbundet kontrollerar anläggningen eller som en separat tjänst som beställs vid behov.

- System 800xA är en investering i en rationellare och effektivare drift av en produktions-anläggning. Genom System 800xA Health Check får våra kunder nu tillgång till en professionell underhållstjänst som värdesäkrar denna investering, tillägger Patrik Boo.

Välkommen till monter B04:22 på Elfack för att lära mer om vad System 800xA Health Check kan göra för era processer.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 120 000 medarbetare.

Kontaktperson:
ABB Service
Patrik Boo
Utvecklingschef för tjänster inom styrsystemsområdet
Tfn: 013 -37 15 20
patrik.boo@se.abb.com