QlikTech

ABB Sverige standardiserar på central QlikView-miljö

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 10:20 CET

Kraft- och automationsföretaget ABB:s svenska verksamhet använder kraftfullt och lättanvänt beslutsstöd till medarbetare - med kopplingar till SAP ECC, Infor ERP LN, sälj-, inköps-, ekonomi-, underhålls- och produktionssystem
ABB Sverige har tagit ett beslut att använda beslutstöd från svenskgrundade bolaget QlikTech, för att snabbt få fram bra beslutsunderlag till många medarbetare.

"Våra medarbetare ska kunna fatta så bra beslut som möjligt", säger Anders Olsson, BI-ansvarig inom ABB Sverige. ”QlikView passar ABB:s verksamhet, då vi snabbt och enkelt ökar kvaliteten på vårt beslutstöd, samtidigt som vi på ett snabbt och smidigt sätt kan få ut information till våra medarbetare”

QlikView har kopplingar till ERP-systemen SAP ECC och ERP LN, säljstödssystemet Caesar, samt stort antal andra interna system. Genom QlikViews särskilda connector mot SAP ECC 6.0 bibehålls höga behörighetskrav på åtkomst till känsligt data.

QlikTechs Linköpingskontor i Mjärdevi Science Park har tillsammans med konsultföretaget Acando, partner till QlikTech, hjälpt ABB att få lösningen på plats.

"Vi möter allt större efterfrågan från riktigt stora företag avseende QlikView", säger QlikTechs Nordenchef Mats Ferm. "Enterprisemarknadens företag förstår att våra lösningar håller måttet även i stor skala när de ser hur bra QlikView-baserade lösningar fungerar med tusentals användare."
För ytterligare information, bilder, intervjuförfrågningar etc - kontakta:
Marie Angselius, marie.angselius@mslpr.se, 070-9405837 eller Johan Rönn, johan.ronn@mslpr.se, 070-7661449.
Om QlikTech
QlikTech revolutionerar beslutsstödsmarknaden genom att ge användarna helt fria händer att analysera information på exakt det sätt som motsvarar deras behov. Genom att hålla även extremt stora datamängder i datorns internminne, i kombination med unik och patenterade teknik för associativ analys, ger QlikView enkel och snabb analys med obegränsade möjligheter. QlikView är också enkelt att få på plats: till skillnad från traditionellt beslutstöd levererar QlikView resultat inom dagar och veckor, istället för månader, år eller inte alls. QlikView används i företagslösningar, i molnet, på din dator eller mobiltelefon och passar allt ifrån en användare till stora globala bolag. QlikTech har över 12000 kunder i 95 länder och över 800 partners runt om i världen. För mer information, se www.qlikview.com