ABB AB

ABB utser ny chef för Investor Relations

Pressmeddelande   •  Apr 25, 2003 19:58 CEST

2003-04-02 – ABB har utnämnt Michel Gerber till ny chef för Investor Relations (investerarkontakter). Han rapporterar till företagets ekonomi- och finanschef (CFO), Peter Voser. Utnämningen gäller med omedelbar verkan.

Gerber som är 39 år kommer till ABB från Lonza Group Ltd (tidigare Alusuisse-Lonza) i Basel, Schweiz där han arbetade som chef för Corporate Communications och Investor Relation. Från 1984 till 1996 arbetade Gerber på ett antal olika poster inom schweiziska bankväsendet, från aktie- och optionsmäklare till senior finansanalytiker. Han började på Alusuisse-Lonza 1996.
Gerber efterträder Cheryl Sunderland, som lämnar företaget för ett uppehåll i karriärs efter mer än tio år med företaget.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i mer än 100 länder och har ungefär 139 000 medarbetare.

Presschef
Per-Lennart Berg