Marcus Legler

ABBA - Nu kan du dansa hemma med nya spelet!

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 16:18 CET

Genom sin musik som spänner över generationer och har inspirerat miljoner människor att sjunga och dansa, är det ingen överdrift att kalla ABBA en av de största grupperna någonsin. Med ofattbara 378 miljoner sålda album är de det näst mest sålda bandet genom tiderna och deras musik har fått alla åldrar att sjunga med.
Nu släpps ABBA You Can Dance, ett dans- och sjungspel som innehåller 26 hits och alla de största låtarna finns med; Dancing Queen, Mamma Mia, Take a Chance on Me och Waterloo.

Med 26 låtar, musikvideor och en massa ABBA-danssteg att träna in, har fans i alla åldrar en högtidsstund framför sig. I ABBA You Can Dance får alla ABBA-älskare chansen att vara med och släppa loss sin inre 'Dancing Queen'.
Upp till fyra spelare kan dansa samtidigt och ytterligare två kan sjunga med i sångtexterna på skärmen. I spelet finns dessutom ett "minimusikal-läge" där spelarna får chansen att spela huvudrollerna i en klassisk musikalkärlekshistoria baserad på några av gruppens mest klassiska sånger.
ABBA You Can Dance innehåller också originalvideor och små anekdoter ur gruppens historia som även de största fansen kommer att uppskatta.

Lagom till årets största helg kan vem som helst dansa loss till ABBA och fira in det nya året med ett äkta 70-talsparty.

Spelet finns för Nintendo Wii och har utvecklats av personerna bakom världssuccéerna Just Dance och Michael Jackson The Experience.
Lanseringsvideo och annat kul finns på http://www.abba-youcandance.com

Den alldeles fantastiska låtlistan:
- Angeleyes
- As Good As New
- Bang-A-Boomerang
- Dancing Queen (two versions available, with different venues and choreography)
- Does Your Mother Know
- Fernando
- Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)
- Head Over Heals
- Hole In Your Soul
- Honey, Honey
- I’m A Marionette
- I do, I do, I do, I do, I do
- If It Wasn’t For The Nights
- Knowing Me, Knowing You
- Lay All Your Love On Me
- Mamma Mia
- Money, Money, Money
- People Need Love
- SOS
- Summer Night City
- Super Trouper
- Take A Chance On Me
- The Winner Takes It All
- Voulez-Vous
- Waterloo
- When I Kissed The Teacher

Om ABBA:
Gruppen startades i Stockholm 1970 av Agnetha Fältskog, Anni-Frid Lyngstad (Frida), Benny Andersson and Björn Ulvaeus. ABBA är en av de best populära grupperna venom tiderna med mer än 378 milliner sålda skivor. Gruppen splittrades 1992 men andes fortfarande av många vara den bästa popgruppen någonsin och säljer fortfarande mellan 2 och 3 miljoner årligen.

Om Ubisoft
Ubisoft är ett av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft® har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1.039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com.