Ladbrokes

Abeba Aregawi storfavorit till guld i friidrotts-VM

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2013 09:06 CEST

Abeba Aregawi storfavorit till guld i friidrotts-VM

På lördag inleds VM i friidrott i Moskva och en nio dagar lång idrottsfest väntar. För Sveriges del är det medeldistanslöparen Abeba Aregawi som är den starkast lysande stjärnan där Abeba är storfavorit till att ta hem guldet på 1500 m med oddsen 1.40.

Övriga svenska chanser består främst av Kim Amb i herrarnas spjut, där han ger oddset 26.00. En gren som för övrigt även har norske Andreas Thorkildsen och finske Tero Pitkämäki och Antti Ruuskanen bland storfavoriterna.

Emma Tregaro Green bör gå till final i damernas höjdhopp, där hon är sjunderankad i oddssättningen. En seger ger 41.00 gånger pengarna för Emmas del.

Herrarnas sprintlöpning skakades av en skandal tidigare i somras då både världsettan Tyson Gay och rutinerade Asafa Powell testade positivt och därmed är borta ur VM-tävlingarna. Usain Bolt ser ut att vara i det närmaste ohotad på 100 m där han ger oddset 1.14 och där närmaste konkurrenten Jason Gatlin istället ger 8.00 gånger pengarna.

På damernas 100 m ser det ut att kunna bli en lite mer jämn affär mellan jamaicanskan Shelly-Ann Fraser-Pryce som ger oddsen 2.00 och Blessing Okagbare från Nigeria som ger 2.37 pengarna.

1500 m – damer

A Trost 26.00
R Beltia 41.00
E Green Tregaro 41.00

Fullständiga odds för friidrotts VM 2013: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Friidrott-c110000016

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.