About Time

​About Time expanderar och söker utvecklare i Söderhamn

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2018 14:33 CET

About Time har sedan mer än tio år arbetat med webb- och systemutveckling. Vår huvudsakliga produkt idag är affärssystemet TimeWave utvecklat för tjänsteföretag med personal på fält. I vår nisch är vi marknadsledande och vi har små och stora kunder över hela landet. Teknikutvecklingen sker på vårt kontor i Söderhamn och vårt huvudkontor ligger i centrala Stockholm. Företaget fortsätter expandera både inom kärnverksamheten och inom nya områden och behöver därför förstärkas med webbutvecklare till kontoret i Söderhamn.

Just nu söker vi ett flertal nya medarbetare till vår teknikavdelning i Söderhamn. Läs mer via länkarna nedan, och känner du att du är rätt person för jobbet så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag 16 mars.

Frontend-utvecklare,läs mer »

Teknisk support/systemutvecklare,läs mer »

Systemutvecklare,läs mer »

Frontendutvecklare

• Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
  • Du har goda kunskaper inom frontendutveckling
  • HTML5/CSS3
  • jQuery
  • Webbläsar API:er (Web Storage, Service Worker)
  • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper är av stor vikt och du som söker är driven, självgående, brinner för att lära dig nya saker och dela med dig av dina kunskaper samt är du ansvarsfull och noggrann. Hos oss finns potentialen att utvecklas både som person och inom dina arbetsområden genom t.ex. utbildningar, samarbeten och events.
Meriterande

• Git
  • CSS Preprocessors
  • Kunskap om ett eller flera CSS ramverk (Bootstrap, Foundation)

Din profil

Kompetenser

• CSS, programmeringsspråk
  • HTML, programmeringsspråk
  • avaScript, programmeringsspråk

Språk

• Svenska
  • Engelska

Arbetslivserfarenhet

• Frontend-utvecklare: Mer än 1 års erfarenhet

MERITERANDE

• Systemutvecklare / Programmerare: Mer än 1 års erfarenhet
  • Backend-utvecklare: Mer än 1 års erfarenhet

Dina arbetsuppgifter

TimeWave är ett webbaserat affärssystem som innehåller bland annat kunder, anställda, schemaläggning, fakturering och RUT & ROT-hantering, dessutom med integrerad sms, karta, ärendehantering mm.

TimeWave har även ett API som används av fler och fler kunder för att skapa unika lösningar. Vi planerar även för att ta fram en helt ny produkt för marknaden som ytterligare kommer öka värdet för dagens TimeWave-användare. Här är du som har erfarenhet av containertekniker viktig för oss.

I din roll som frontendutvecklare kommer du jobba med gränssnitt och användarupplevelse i vårt affärssystem TimeWave och nya kommande produkter. Du kommer jobba i ett litet agilt team med mycket eget ansvar och ges stora möjligheter att påverka produkternas grafiska profil och utformning. I arbetet kommer du att delta i både förstudier, utveckling och test. Du kommer framförallt att jobba med teknikavdelningen i Söderhamn men även med produktägare i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Utforma återanvändbara sidmallar för våra produkter.
  • Utveckla och underhålla produkternas grafiska profil.
  • Bygga prototyper för nya funktioner/sidor i befintliga produkter samt nya.

Lön

• Lön enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i din ansökan.
  • Friskvård och tjänstepension del av överenskommelse.

Anställningsvillkor

• Provanställning 6 månader.
  • Heltid, annan omfattning kan vara aktuell.
  • Arbetet utförs på kontoret i Söderhamn med möjlighet till distansarbete i överenskommelse med arbetsgivaren.

Arbetsplats

Söderhamn

Tomas Berglund, CTO
tomas.berglund@abouttime.se

Företagets adress

Faxholmsgatan 6 (Lokstallarna) Söderhamn

About Time AB

Hantverkargatan 5C

info@abouttime.se

Sök jobbet senast 16 mars 2018

About Time AB är Sveriges ledande IT-företag inom branschen hemnära tjänster och driver rutbarometern som kontinuerligt uppdateras med färsk statistik och analys. About Time utvecklar och driver det marknadsledande affärssystemet Timewave.se Under mer än tio år har vi utvecklat IT-lösningar för och med branschen som gett oss djup kunskap inom IT och systemutveckling samt tjänsteföretagens affärsprocesser. TimeWave är webbaserat och mobilt och innehåller hela affärsflödet med kunder & CRMschemaläggningtidrapporteringlönfakturering och rot- och rutavdrag med inbyggda finesser som SMS och karta.