About Time

About Time och Hogia i partnerskap för bättre stöd till städföretag

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 08:12 CEST

About Time och Hogia inleder samarbete för att kunna erbjuda ett heltäckande produkterbjudande till företag inom städbranschen. About Times affärssystem är anpassat till företag inom hemnära tjänster och i kombination med Hogias personal- och lönesystem får tjänsteföretagare stöd för all sin administration kopplat till kund och personal.

– Samarbetet med Hogia innebär att vi kan erbjuda ett mer heltäckande produkterbjudande som ger betydande tidsbesparingar, vilket är mycket välkommet inom rut- och städbranschen där konkurrensen är hård. Vi hoppas därmed kunna stärka vår position inom tjänstesektorn ytterligare, säger Göran Gustafsson, VD på About Time.

Kunder kommer att erbjudas en integrerad lösning mellan About Times affärssystem Timewave och Hogias personal- och lönesystem. Den ger stöd för hela affärsprocessen från orderhantering till schemaläggning och fakturering, samt för all löne- och personaladministration.

– Städ- och hemservicebranschen har specifika behov kopplat till skattereduktioner och har många anställda ute på fält. Samarbetet med About Time gör att vi kan komplettera vårt kunderbjudande och därmed bli en attraktivare partner för tjänsteföretagare, säger Annelie Rehn, branschansvarig Städ på Hogia Professional Systems.

About Time AB är Sveriges ledande IT-företag inom branschen hushållsnära tjänster. Under mer än tio år har vi utvecklat IT-lösningar för och med branschen som gett oss djup kunskap inom IT och systemutveckling samt tjänsteföretagens affärsprocesser. Vår nya mobila webbaserade plattform är TimeWave som innehåller hela affärsflödet med kunder & CRMschemaläggningtidrapporteringlönfakturering och rot- och rutavdrag med inbyggda finesser som SMS och karta.