Pyramid Communication

ABS väljer Pyramid för att utveckla ny global kommunikationsplattform

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 11:23 CEST

ABS Group AB, med huvudkontor i Malmö, valde nyligen Pyramid som ny reklambyråpartner. Uppdraget omfattar bland annat en ny positionering av ABS och kommande globala produktlanseringar.

ABS är en av världens ledande leverantörer av lösningar inom vattenhantering och -rening, med egna säljbolag i mer än 30 länder. Företaget är en global leverantör med en komplett produktportfölj bestående av pumpar, omrörare, luftare, kompressorer, kontroll- och övervakningsutrustning och service.

- Pyramid visade sig bäst svara på våra behov av en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att hantera internationella uppdrag, säger Maria Bergving, kommunikationsdirektör inom Cardo/ABS.

- Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så internationellt och expansivt företag som ABS, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

- Just nu är Pyramid inne i en starkt positiv trend och vi har lyckats väl med vår offensiva satsning för att parera den tuffa konjunkturen, konstaterar Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

- Första kvartalet 2009 blev ett av byråns ekonomiskt starkaste någonsin. Främsta anledningen är att vi har vi inlett nya samarbeten med ett 10-tal kunder. Officiella är, utöver ABS, bl a två nya divisioner inom Atlas Copco, Carpenova, DIAB, EuroMaint, Norden Machinery, Peab och Rymdbolaget, och inom ett par veckor kommer vi att offentliggöra ytterligare några större kunder.

- Detta gör att vi i princip redan har säkrat intäkterna för 2009 och kan satsa fullt ut på att ytterligare stärka vår position som Sveriges mest internationella byrå.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Roger Peacock (copy), Johan Rääf (AD), Jan Axelsson (teknisk projektledare), Kristoffer Åkesson (interaktiva media), samt Ulf Vanselius (strategisk utveckling och projektledning).

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra AAK, Atlas Copco, AudioDev, Bluetooth SIG, Bring, JBT FoodTech, Perstorp, SAS Cargo, Tetra Pak och Volvo Aero.

I undersökningen Sveriges Bästa Byrå har Pyramid tre år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business.

Pyramid har 28 anställda och finns i Helsingborg.

www.pyramid.se