Nostratic

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2006 09:43 CET

- När vi gjorde SMS:en gratis märkte vi ett
enormt pådrag, säger Carl Elfgren, VD för
AcademiaLive. Det går nu att skicka gratis
SMS inom Sverige och utvecklingen pågår för
fullt att kunna skicka runt hela världen.

Sen den 1 september till idag har AcademiaLive gått från noll till 10 000 medlemmar utan någon direkt marknadsföring. Och även i utlandet har uppmärksamheten varit över förväntan - Det internationella intresset är stort men vi kommer än så länge inte att lansera utanför Sverige utan istället bygga klart för den svenska marknaden, berättar Carl Elfgren.

Academialive.se är lika mobil som din egen mobil. Som ansluten kan du få SMS-meddelanden från ditt arbete, din föreläsare eller din studentförening. Unga akademiker kan få reda på om en lektion är inställd, om kåren arrangerar ett spännande seminarium eller om senaste projektmötet är flyttat.

När du anmäler dig på www.academialive.se får du gratis tillgång till SMS-tjänst, fildelning, projektverktyg, kontaktlistor, en personlig kalender (som kan integreras med schema och kårens aktiviteter via mobilen) och ett av Sveriges mest aktiva LIVEsida för studenter i rörelse.

Som länken mellan lärosätet, kåren och näringslivet är AcademialLive.se en katalysator i kunskapandet. Utnyttja sajtens kapacitet för att uppnå det du vill göra i framtiden!