Acando

Acando bygger ny kundportal åt G4S Cash Solutions

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 08:05 CEST

”Vi arbetar ständigt på att förenkla och förbättra kommunikationen med våra kunder. Med den nya lösningen lägger vi samtidigt grunden till en förstklassig intern samarbetslösning. Kombination av verksamhetskunnande och teknisk expertis hos Acando gjorde valet av implementationspartner lätt”, säger Björn Pihlgren, CIO, G4S Cash Solutions.

G4S är Sveriges näst största säkerhetsföretag. G4S Cash Solutions erbjuder en helhetslösning för penninghantering med transporter av mynt, sedlar och värdehandlingar. De utför även uppräkning av kontanter, påfyllning av penningautomater, tömning av serviceboxar och insättningsmaskiner, samt hantering och förvaring av värdefullt gods.

”Vi är mycket stolta över att få arbeta med G4S i detta centrala projekt. De ligger mycket långt framme i sin verksamhetsutveckling och SharePoint 2010 är en plattform som matchar behoven på ett mycket bra sätt”, säger Thomas Lindbäck, affärsansvarig, Acando.

För mer information vänligen kontakta:
Thomas Lindbäck, affärsansvarig, Acando, +46 8 699 7410.
Eva Haaker, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7137.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,4 miljarder kronor och cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se