Acando

Acando etablerar arkitekturramverk hos internationell industrikoncern

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 08:01 CEST

Etableringen av ett arkitekturramverk säkerställer bland annat att beslutsfattare på alla nivåer lättare kan förstå konsekvenserna av planerade och oförutsedda förändringar. Därigenom kan verksamheten minska sina kostnader och öka produktiviteten.

”Uppdraget är ett kvitto på att Acando ligger i frontlinjen när det gäller att hjälpa organisationer att få IT att tydligt jobba med verksamheten mot framtida affärsmål”, säger Daniel Spahr, affärsområdeschef, Acando.

För mer information vänligen kontakta:
Daniel Spahr, affärsområdeschef, Acando, +46 8 699 7231.
Eva Haaker, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7137.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,4 miljarder kronor och har cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se