Acando

Acando får ramavtal på managementkonsulttjänster med global industrikoncern

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 08:05 CEST

Avtalet omfattar tjänster inom bland annat supply chain management, customer relationship management, organisation, verksamhetsstyrning och analystjänster.

Avtalet löper initialt på tre år.

”Avtalet är ännu ett bevis på att Acando är ett av de ledande managementkonsultföretagen i Sverige. Med det nya ramavtalet stärker vi vår position som leverantör av mycket kvalificerade konsulttjänster. Vi har ett mångårigt framgångsrikt samarbete med kunden och gläder oss mycket åt det utökade förtroende som det nya avtalet innebär”, säger Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef, Acando.

För mer information vänligen kontakta:
Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef, Acando, +46 8 699 7377.
Eva Haaker, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7137.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,4 miljarder kronor och cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se