Acando

Acando levererar CRM i molnet

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 08:00 CET

”Vi ville ha ett system som kunde ge oss bättre kontroll och översikt över kontaktinformationen. Det var också viktigt för oss att systemet var enkelt att använda”, säger Ellen Larsen, generalsekreterare i Norsk Oversetterforening.

Med Microsoft Dynamics CRM Online får kunden en komplett CRM-lösning baserad på molnet. Det ger tillgång till all information om företagets kundrelationer snabbt, enkelt och utan investering i ny server eller mjukvara. Tack vare Outlook-gränssnittet behövs ingen omfattande utbildning. Användaren har enkel åtkomst till rapporter, analyser och nyckeltal i arbetsdatorn, hemmadatorn, den bärbara datorn eller i mobilen.

För mer information vänligen kontakta:
Mattias Englund, affärsområdeschef Microsoft Dynamics, Acando, +46 40 6702827.
Eva Haaker, marknads- och informationschef, Acando, +46 8 699 7137.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför bestående verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis cirka 1,5 miljarder kronor och har cirka 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se