Acando

Acando tecknar leveransavtal med Westinghouse

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 08:32 CEST

Avtalet omfattar support, vidareutveckling, drift och övervakning av ECC 6.0 och SAP PI med start under april 2009. I avtalet finns också ett ramverk för att enkelt kunna avropa konsulttjänster inom andra områden.

"Acandos satsning i mälardalsregionen för oss närmare kunderna samt stärker positionen lokalt. Vår etablering i Västerås 2006 har varit lyckad och vi fortsätter att utvecklas tillsammans med kunderna", säger Johan Berg, Regionchef för Acando i Mälardalen-Dalarna.

"För oss är valet av Acando som partner naturligt. Vi har arbetat tillsammans sedan 2006 och vårt förtroende för bland annat deras SAP kompetens är stort", säger Maria Kolli, IT chef på Westinghouse i Västerås, som ser en styrka i Acandos breda tjänsteerbjudande.

"Avtalet är en viktig milstolpe för oss som visar att Acandos erbjudande med konsulter nära slutkunden i kombination med en helhet i erbjudandet uppskattas", säger Bengt Lejdström, CFO och tf VD, Acando,

Westinghouse Electric Sweden AB är en del av Westinghouse med säte i USA och ingår i Toshiba-koncernen. I Sverige har de cirka 1000 anställda som arbetar med tillverkning av kärnbränsle samt underhåll och tjänster till kärnkraftsindustrin.

För mer information vänligen kontakta:
Bengt Lejdström, CFO och tf VD, Acando, +46 8 699 7314.
Marianne Olsson, INformationschef, Acando, +46 8 699 7450.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis ca 1,6 miljarder kronor och har över 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se