Accenture AB

Accenture Achieves Record Annual Revenues and EPS

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2005 10:15 CEST

NEW YORK; Oct 6, 2005 – Accenture (NYSE: ACN) today reported financial results for the fourth-quarter and full fiscal year ended Aug. 31, 2005, with record annual revenues, operating income and earnings per share. In addition, the company announced that its Board of Directors has declared an annual cash dividend.

Contact:

Roxanne Taylor
Accenture
roxanne.taylor@accenture.com

Accenture på topp-100 listan

För fjärde året i rad tar Accenture plats på listan över världens 100 starkaste varumärken

Varje år gör Business Week och undersökningsföretaget Interbrand en ranking över världens ledande varumärken. Med en 6-procentig värdeökning tar Accenture plats 51 på listan. Enligt undersökningen har Accentures varumärkesvärde ökat med 6 procent sedan förra årets ranking, från 5,8 miljarder år 2004 till drygt 6,1 miljarder i år. Accenture har stärkt sin position genom en medveten satsning på outsourcing. Att företaget under det senast året tecknat en rad stora outsourcingkontrakt med prestigekunder runt om i världen har bidragit till den starka värdeökningen, skriver Business Week.