The Information Company

ACE Interactive väljer att abonnera på fungerande målstyrning

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2010 10:15 CET

The Information Company, den svenska uppstickaren på marknaden för beslutstödsystem, har tecknat avtal med ACE Interactive, ett bolag som utvecklar och säljer spel- och värdeautomater. ACE Interactive är ett dotterbolag till Aristocrat, ett av världens största bolag inom spelutveckling.

The Information Company har redan hjälpt företagsledningen att sätta operativa mål som tydliggör bolagets strategi för samtliga anställda. Som stöd för visualisering och kontinuerlig uppföljning abonnerar ACE Interactive nu också på The Information Companys webbaserade målstyrningsportal i syfte att optimera kommunikationen till personalen.

- The Information Company står för ett nytt och smart sätt att tänka kring styrning och uppföljning, säger Michael Koch, VD ACE Interactive. De har drivit och stöttat oss väldigt bra genom hela processen och visualiseringen är så enkel och effektfull att vi även har börjat använda den i vår rapportering upp till vårt moderbolag.

För mer information kontakta:

Petter Samuelson, målstyrningsexpert The Information Company: +46 70 200 91 90, petter.samuelson@theinformationcompany.se

Michael Koch, CEO ACE Interactive: info@aceinteractive.se

Fungerande målstyrning handlar om att åstadkomma en positiv förändring i organisationens beteende. The Information Company tar ett helhetsansvar, från att identifiera vilka mål som skall mätas, styras och följas upp till insamling av rätt information och en pedagogisk presentation av resultaten.