AceIQ AB

AceIQ i nytt partnersamarbete med XLENT

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2015 08:55 CEST

I takt med att förfrågningar samt önskemål från kunder kommer in väljer nu AceIQ att utveckla sin unika industridatorportfölj genom ett samarbete med mjukvaruföretaget XLENT. AceIQ har nu möjligheten att presentera en helhetslösning till era industridatorer med skräddarsydda programvaror från XLENT som fokuserar på lager samt logistik.

Industridatorerna som AceIQ erbjuder sina kunder kommer från det tyska företaget Forsis GmbH med en botten baserad på en Citrix-plattform som implementeras av AceIQ. Att en utveckling av denna redan unika lösning framkommit beror på att önskemål ställts från kund om programvaror som kan effektivisera och förenkla lager- samt logistikhanteringen ute på de olika industrierna. AceIQ och XLENT har redan idag påbörjat samarbetet på olika projekt; genom att slå samman sin expertis kan de nu erbjuda sina respektive kunder en totallösning som passar dem.

– Vårt samarbete med AceIQ ser vi långsiktigt och strategiskt på. Vårt totala erbjudande är oslagbart när våra kunder vill få en helhetslösning och känna sig trygga med att fokusera på sin affär, säger Malin Nordstrand, Affärsutvecklare XLENT.

Att kunna ha ett mjukvaruföretag som granne är viktigt för oss eftersom det kompletterar och passar bra in i vår lösning till olika industrier, säger Patrik Ottosson, Lösningsrådgivare AceIQ.

Presskontakter:

AceIQ AB

Patrik Ottosson

Patrik.ottosson@aceiq.com

Xlent Consulting Group

Malin Nordstrand

Malin.nordstrand@xlent.se

AceIQ levererar intelligenta lösningar på åtkomst till interna och externa informationsmängder och applikationer oavsett ”device” – arbetsstationer, laptops, industridatorer, läsplattor, smartphones, m m www.aceiq.com