Acer Sverige

Acer delårsrapport, H1 2013

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2013 11:10 CEST

Acer 1H’13 Results: Consolidated Revenue NT$181.35B(US$6.02B), Operating Loss NT$585M (US$19.4M), PAT NT$171M (US$5.68M), EPS NT$0.06

TAIPEI, TAIWAN (August 7, 2013) Acer’s financial results for 1H 2013, approved by its board of directors, are: consolidated revenue of NT$181.35B (US$6.02B), down 18.9% on year; operating loss
of NT$585M (US$19.4M); PAT of NT$171M (US$5.68M); and earnings per share of NT$0.06.

In Q2 alone, Acer’s consolidated revenue was NT$89.38B (US$2.97B), down 2.8% on quarter or down 19.2% on year; operating loss was NT$613M (US$20.35M); loss after tax was NT$343M    (US$11.39M); and loss per share was NT$0.13.

The operating loss was largely due to increasing expenses on investments to strengthen company’s industrial design capability, and the declining gross margin due to DRAM’s price hike. Acer
will hold a conference call for investors on August 8 to report operational status and strategy.

Notes:

The spot rate as of June 30, 2013 was used — US$1: NT$30.12.

Acer Inc. consolidated revenue includes revenues from other companies in which Acer Inc. has 50% or more ownership, and already deducts any Revenues between Acer Inc. and these companies to avoid double-counting.

For further information:

Acer Incorporated

Stella Chou, Lisa Chang
Tel: +886-2-8691-3204/3638 E-mail: Stella.th.chou@acer.com, Lisa.chang@acer.com

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.