Acer Sverige

Acer ICONIA W510: I rörlighetens tidsålder

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2012 15:51 CEST

Berlin, Tyskland (31 augusti 2012)

– Rörlighet handlar om mer än bara friheten att använda elektroniska produkter var som helst, det handlar även om att kunna använda varje produkt på flera sätt, allt efter behov och humör. ICONIA W510 har utvecklats med Windows 8 i åtanke och med en ambition att erbjuda användarna största möjliga flexibilitet och valmöjlighet, oavsett om de söker nytta eller nöje.

Att kalla Acer ICONIA W510 för en surfplatta är att förringa den. Även om den högupplösta skärmen på 10,1 tum är utmärkt för underhållning lämpar sig det nya, löstagbara tangentbordet perfekt för arbete, samtidigt som den optimerade pekskärmen håller dataförbrukningen nere.

Den här surfplattan är perfekt för användare som vill ha bästa möjliga pekskärmsupplevelse och samtidigt önskar sig en flexibel produkt som bland annat kan användas till arbete vid behov. Det tunna och praktiska tangentbordet ger inte bara bekväm skrivergonomi utan förlänger även batteritiden med upp till 18 timmar. Samtidigt ger den användarna möjlighet att vrida plattan 295 grader till presentationsläge – perfekt för filmvisning eller föredragspresentationer.

Såväl plattan som tangentbordet är otroligt tunna och lätta, vilket gör dem bekväma såväl att använda som att bära med sig. 10,1-tumsskärmen har en vidare bildvinkel än normalt och levererar intensiva och konsekventa färger – perfekt för multimedia och bildvisning i fristående läge, eller dockad till tangentbordet när man vill dela videoklipp med kompisarna.

Denna enkla lösning ger optimal ergonomi och gör surfplattan enkel att använda, oavsett om du sitter vid skrivbordet eller är ute och flänger. Extra anslutningsportar bidrar också till en bättre användarupplevelse, vare sig det gäller en extern monitor via mikro-HDMI-porten eller extra lagringsutrymme med upp till 32 GB via mikro-SD.

Med Always Connect-tekniken Always On kan du dessutom vara säker på att Acer ICONIA W510 alltid håller dig uppdaterad med det senaste från dina sociala nätverk, och du har allt du behöver inom räckhåll oavsett om det gäller de senaste nyheterna, e-post, film, jobbfiler eller ett avkopplande spel. Det är tjusningen hos en surfplatta med pekskärm och flerpunktsberöring: förmågan att obemärkt växla från pekplatta till tangentbord till visningsläge utan beröring.

ICONIA W510 har en inbyggd TPM-modul (Trusted Platform Module) som säkerhet. Modulen hanterar kryptografiska nycklar med hög säkerhet och minimerar risken för att känsliga data läcker ut i händelse av stöld eller om produkten utsätts för digitala intrång.

Tack vare TPM-modulen löper maskinvaran mindre risk att utsättas för programbaserade attacker, medan autentiseringsprocesserna sker genom ett bisystem med extra säkerhet.

Om Acer

Acer har sedan företaget grundades 1976 överbryggat tekniska barriärer för att ge människor chansen att upptäcka, skapa och utvecklas. Företaget är näst störst i världen på bärbara datorer av notebook-typ (enligt data från Gartner 2011). Acer Group har 8 000 anställda över hela världen och 2011 uppgick omsättningen till 15,7 miljarder dollar.

Acers kanalbaserade affärsmodell är en av nycklarna till företagets framgång, och dess internationella varumärkesstrategi omfattar märkena Acer, Gateway och Packard Bell. Acer utvecklar miljövänliga produkter och har, tillsammans med sina leverantörer, etablerat en miljövänlig leveranskedja.

Acer är stolt partner till den världsomspännande olympiska rörelsen. Engagemanget omfattar bland annat stöd till de olympiska vinterspelen i Vancouver 2010 och de olympiska sommarspelen i London 2012.

Mer information finns på www.acer-group.com.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.