Acer Sverige

Acer ICONIA W700 snart här

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 12:26 CEST

En surfplatta att njuta av

I nya Acer ICONIA W700 möter surfplattans ergonomi och användarvänlighet den bärbara datorns prestanda – en ypperlig kombination för dagens aktiva användare som förväntar sig en optimal användarupplevelse, oavsett var de befinner sig. ICONIA W700 lanseras i början av november.

Acer ICONIA W700 har ett tunt och elegant silverfärgat chassi och levereras med en snygg vagga som erbjuder flera olika visningsalternativ. Plattan kan placeras såväl vågrätt som lodrätt i vaggan. I vågrätt position kan plattan vinklas upp till 70 grader vid delning av multimedia eller bildpresentationer och ned till 15 grader för att uppnå en mer ergonomisk pekskärmshantering. Lodrätt position lämpar sig utmärkt till läsning och surfning. Det går snabbt och enkelt att docka plattan i vaggan, som har flera ytterligare anslutningsalternativ, bland annat tre USB 3.0-portar och DC-uttag för strömförsörjning.

Den enastående, 11,6 tum vida pekskärmen i HD-kvalitet återger foton, videoklipp och filmer med högsta definition, färgintensitet och detaljrikedom. För att ytterligare förstärka den visuella upplevelsen är ICONIA W700 dessutom utrustad med Dolby® Home Theater® v4.

Den totala underhållningsupplevelsen avrundas av två Acer Crystal Eye HD-webbkameror, varav den bakåtriktade låter dig fånga livets allra finaste ögonblick i högupplösta foton och videoklipp i 1080p-kvalitet, som du sedan delar med vänner via dina sociala nätverk. Den framåtriktade kameran i sin tur kommer väl till pass när du vill videochatta med familj och vänner.

Hela surfplattan ansluts enkelt till en extern skärm via mikro-HDMI-anslutning så att du kan njuta av topp-underhållning i större format. När det är dags att arbeta igen är det bara att ansluta tangentbordet via Bluetooth. Denna enkla lösning ger optimal ergonomi och gör surfplattan enkel att använda, oavsett som du sitter vid skrivbordet eller är ute och flänger.

Tack vare den senaste processortekniken från Intel har ICONIA W700 samma prestanda som en bärbar dator och toppar dessutom med åtta timmars batteritid – tillräckligt för en hel dags digitala konsumtion. Med Always Connect-tekniken Always On kan du dessutom vara säker på att ICONIA W700 alltid kopplar upp dig på nolltid och håller dig uppdaterad med det senaste från dina sociala nätverk, e-post och nyheter.

Tillgänglighet och cirkapris:

I början av november, 5 790 kronor

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.