Acer Sverige

Acer Inc. Q2 Preliminary Financial Results

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 13:29 CEST

Acer Inc. Q2 Preliminary Financial Results:

Consolidated Revenue NT$110.6B (US$3.7B) down 2.2% QOQ,

Operating Income NT$433M (US$14.48M) doubles in growth, PAT NT$56M (US$1.87M), EPS NT$0.02

Acer Inc. announces the preliminary financial results for Q2 2012. Consolidated revenue was NT$110.6B (US$3.7B), down 2.2% quarter-on-quarter (QOQ) and 8.3% up year-on-year (YOY). Operating income was NT$433M (US$14.48M), representing 213.5% growth QOQ;

profit after tax (PAT) was NT$56M (US$1.87M); and earnings per share (EPS) was NT$0.02.

The Q2 operating income of NT$433M (US$14.48M) with operating margin of 0.4% exceeded Q1 margin of 0.1%. However, a one-time tax settlement of NT$410M (US$13.71M) in Europe impacted on both the PAT and EPS.

Although Acer maintained growth in PC shipments, the Q2 consolidated revenue declined over Q1 due to the worldwide total PC market downturn from Q1 to Q2, and unfavorable economic conditions in Europe, the U.S., China and Asia Pacific that resulted in weaker consumer demand.

In 1H 2012, Acer’s preliminary consolidated revenue reached NT$223.6B (US$7.48B), down 2.7% YOY.  Operating income of NT$570M (US$19.06M) with operating margin of 0.3% YOY and PAT of NT$387M (US$12.94M) both marked significant improvement YOY, and EPS was NT$0.14.

Acer will start shipping products for the launch of Microsoft Windows® 8 in August and September, therefore anticipates revenues to rebound, and consequently expects Q3 revenues to reach about on par with Q2.

Notes:

• The exchange rate was US$1: NT$29.9.
  • Acer Inc. consolidated revenue includes revenues from other companies in which Acer Inc. has 50% or more ownership, and already deducts any revenues between Acer Inc. and these companies to avoid double-counting

För mer information:

ACER INC.

Stella Chou, Henry Wang

Tel: +886-2-8691-3204/1046

E-mail: Stella_th_chou@acer.com.twHenrywang@acer.com.tw

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.