Acer Sverige

Acer Inc. Q3 2012 Preliminary Financial Results

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 11:56 CEST

TAIPEI, TAIWAN (October, 2012) – Acer Inc. announces the preliminary financial results of Q3 2012. Consolidated revenue was NT$104.4B (US$3.6B), down 5.6% quarter-on-quarter (QOQ) and 11.4% year-on-year (YOY). Operating income reached NT$345M (US$11.8M), which was lower compared to Q2, profit after tax (PAT) was NT$68M (US$2.3M), and earnings per share (EPS) was NT$0.03.

For the first three quarters, Q1~Q3 2012, consolidated revenue was NT$328.0B (US$11.2B), down 5.7% YOY. Operating income reached NT$916M (US$31.2M), PAT was NT$455M (US$15.5M) and EPS was NT$0.17. Acer was reporting a net loss at the same period last year.

Acer will disclose the details on October 25 at the investor conference.

Notes:

• The exchange rate was US$1: NT$29.342.
  • Acer Inc. consolidated revenue includes revenues from other companies in which Acer Inc. has 50% or more ownership, and already deducts any revenues between Acer Inc. and these companies to avoid double-counting.

More information:

Acer Incorporated

Lisa Chang, Henry Wang Tel: +886-2-8691-3638/1046

E-mail: Lisa.chang@acer.comHenry.wang@acer.com

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.