Acer Sverige

Acer lanserar en ny serie portabla projektorer

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2013 13:06 CEST

•  Anpassbar: MHL-kompabilitet (K132) samt wireless projection support (K135 och K335)
  •  Bibehållen skärmprestanda tack vare LED-lampa med livslängd på upp till 30 000 timmar i Eco-läge.
  •  Lätta och kompakta projektorer för hög prestanda var som helst

Acer presenterar nu en ny serie portabla projektorer, designade för högeffektiv prestanda var
som helst. Vare sig det är på jobbet eller hemma levererar projektorerna K335, K135 och K132 högkvalitativa bilder för både multimedia och presentationer.

Perfekt för mobila användare som letar efter kompakta och lätta enheter, dessa projektorer väger från bara 0.42 till 1,3 kilo och K135 samt K132 är mindre än ett A5-papper. Instant on/off innebär snabb uppstart och efter användandet är det bara att stänga av enheten direkt. Hög ljusstyrka, upp till 1000 ANSI lumen i kombination med en 10000:1 dynamisk kontrast som förbättras genom DynamicBlack ™ teknik - vilket dramatiskt förbättrar kontrasten - ger skarpa och levande bilder. WXGA-upplösningen ger extremt skarpa bilder och snygga presentationer och tillåter reproduktion av HD-innehåll.

HDMI-anslutning gör det enkelt att ansluta datorer, DVD-spelare eller spelkonsoler. HDMI-porten är dessutom MHL-kompatibel, och videoklipp, foton eller spel från en smartphone eller surfplatta kan
strömmas till en extern skärm. Ansluts en mobil enhet med MHL-kabel, synkroniseras ljud och video automatiskt samtidigt som den laddas.

En extra trådlös modul stöder trådlös projektion och möjliggör streaming via Miracast™ från alla certifierade mobila enheter, medan DLNA gör det enkelt att dela digital multimedia i hemmet. Vidare
har Acer eDisplay ett helt nytt användargränssnitt med stora, intuitiva ikoner för lättare och snabbare kontroll och stöd för alla typer av filformat.

Acer K335 och K135 är också utrustad med SD-kortläsare (microSD för K135) och USB-port. Det möjliggör multimedia-uppspelning direkt från en USB-enhet eller ett minneskort. Och med inbyggt stöd för Office och PDF Reader kan användaren visa och dela en mängd multimedieinnehåll inklusive bilder, ljud och video utan att använda den bärbara datorn.

Acers mobila projektorer kombinerar DLP- med LED-teknik för att förbättra bildkvaliteten. LED-tekniken har flera fördelar jämfört med traditionella ljuskällor. För det första är ersättningslampor nästan onödiga, eftersom en LED-lampa har en livslängd på upp till 30 000 timmar i Eco-läget. Det finns heller inga ömtåliga delar, såsom glödlampor eller rör, vilket ökar hållbarheten. Sist men
inte minst, LED-tekniken fri från farliga ämnen som kvicksilver eller halogengaser och har lägre strömförbrukning jämfört med en traditionell lampa.

Tillgänglighet och pris

Acer K335, K132 och K135 kommer att vara tillgängliga från juli med ett rekommenderat pris på

7 629-, 4 969 -, respektive 5 579 SEK inklusive moms

Bilder:http://acerbilder.com/www/?page=images&lng=en&cf=6%2E+Projector

Specifikationer finns i bifogad PDF-version.

CED Kommunikation

För mer information och testprodukter, vänligen kontakta:

Andreas Bergsman

andreas@cedkommunikation.se

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.