Acer Sverige

Acer lanserar första surfplattan med 8 tum och Windows 8

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 13:33 CEST

Iconia W3 är skapt för att enkelt och bekvämt kunna användas med en hand för surfing och läsning, och har en skärm stor nog för både produktivitet och underhållning. Resultat är en idealisk enhet för affärsmän, studenter och familjer som redan använder program som Word och Excel för skola och arbete.

Acer Iconia W3 presenterades idag på en presskonferens på Computex tillsammans med andra nya produkter, bland annatnya Acer Aspire S7 och Aspire S3. Den nya produktlinjen av Acers mobila enheter understryker företagets fokus på att omdefiniera datorupplevelse genom progressiv design. "Med Iconia W3, erbjuder Acer miljontals studenter, konsumenter och yrkesverksamma som skapar, läser arbetar och spelar i Windows-miljö en komplett enhet som klarar av samtliga dessa uppgifter",
säger Luca Rossi, vice VD, consumer business unit, Acer Europe.

Microsoft Office Home och Student 2013 är förinstallerat på nya Iconia W3,  så att kunderna kan använda den i skolan eller i arbetet direkt. Microsoft Office Home och Student Edition innehåller Word och Excel. Enhetens design ökar produktiviteten på flera olika sätt. Den tunna och eleganta enheten väger bara 540 gram och är endast 11,35 millimeter tunn, så det är lätt att ta med överallt. Med bluetooth-tekniken är det enkelt att koppla ihop enheten med ett fullstort tangentbord som finns som extra tillbehör, och som samtidigt skyddar skärmen vid transport. Och för att ytterligare öka produktiviteten, har Acer Iconia W3 utformats med ett virtuellt tangentbord som har en perfekt storlek
för tumskrivning.

Eftersom Acer Iconia W3 kör Windows 8, synkas bilder och kontakter mm. med andra Windows 8-enheter, och användarna kan arbeta med dokument och program på språng och sedan enkelt nå den mest aktuella versionen från en annan enhet. Iconia W3 drivs av en Intel Atom Z2760 mobiloptimerad processor som effektivt hanterar rad olika applikationer, inklusive surfing och multimedia. Acer Iconia W3 levererar upp till 8 timmars batteritid och klarar av en hel dags arbete, och Connected Standby förlänger batteritiden genom att stänga av skärmen när den inte används, samtidigt som uppgifter i bakgrunden fortfarande utförs.

Den skarpa 8,1-tums LED-bakgrundsbelysta skärmen levererar video i 720p med otrolig detaljrikedom och ljusstyrka. Upplösningen på1280 x 800 upplösning gör bilder och multimedia rättvisa och visas klart och tydligt. På både front-och baksida finns 2 megapixel-kameror för fotografering, filminspelning samt videokonferenser. Den har en mikro-HDMI-port för anslutning till en TV eller extern skärm för delning av presentationer, bilder och video. Mikro-USB-porten gör det enkelt att dela data och anslutning till enheter som mobiltelefoner, MP3-spelare, USB-enheter, eller en mus. Den nya surfplattan finns med antingen 32- eller 64 Gigabytes intern lagring, och ytterligare 32 Gigabyte via Micro SD för extra lagring och överföring av bilder, video och dokument.

Pris och tillgänglighet

Iconia W3 med 32 gigabyte kommer att finnas tillgänglig i juni till ett rekommenderat pris på från 3 290 Kronor.

Bilder:

Server: ftp.acer.com.tw

User: acergpc2013

PW: tpjun2013

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.