Acer Sverige

Acer lanserar ICONIA TAB A700

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 13:12 CET

Se skillnaden i Full HD

Acer är stolta över att kunna presentera sin nya Full HD tablet, ICONIA TAB A700, en förstklassig lösning som levererar högupplöst bild i ett smidigt mobilt format.

Bland flera imponerande funktioner, är den mest utmärkande den 10,1 tum stora skärmen som levererar en upplösning på 1920x1080, det vill säga Full HD, vilket ger användaren bilder av hög kvalitet med en bred betraktningsvinkel. 1080p-filmer och spel kommer nu äntligen till sin rätt – Upplevelsen förstärks ytterligare av Dolby Mobile 3+ för komplett 5.1-kanals surroundljud.

Processorn är en NVIDIA Tegra 3 quad-core som levererar mer än tillräckligt med kraft för multi-tasking, HD-video, snabbare surfning och konsolliknande spel. 9800mAh-batteriet levererar en hel dags användande utan avbrott.

ICONIA TAB A700 har Androids senaste operativsystem, Ice Cream Sandwich, och som kobinerat med Acer’s gränssnitt ger en lustfylld och användarvänlig totalupplevelse i HD.

ICONIA TAB A700 finns tillgänglig i juni

Bilder: http://acerbilder.com/www/?page=images&lng=se&cf=3%2E+Tablet%5CIconia+Tab+A700

CED Kommunikation
För mer information och testprodukter,

vänligen kontakta:

Andreas Bergsman

andreas@cedkommunikation.se

About Acer

Since its founding in 1976, Acer has achieved the goal of breaking the barriers between people and technology. Globally, Acer ranks No. 2 for notebook PCs.[1] A profitable and sustainable Channel Business Model is instrumental to the company's continuing growth, while its multi-brand approach integrates Acer, Gateway, Packard Bell, and eMachines brands in worldwide markets. Acer designs environmentally friendly products and has established a green supply chain through collaboration with suppliers. Acer is proud to be a Worldwide Partner of the Olympic Movement, including supporting the Vancouver 2010 Olympic Winter Games and London 2012 Olympic Games. The Acer Group employs 8,000 people worldwide. Revenues for 2011 reached US$15.7 billion. Visit www.acer-group.com for more information.

© 2012 Acer Inc. All rights reserved. Acer and the Acer logo are registered trademarks of Acer Inc. Other trademarks, registered trademarks, and/or service marks, indicated or otherwise, are the property of their respective owners.

[1] Source: Gartner data Q4 2011.