Acer Sverige

Acer lanserar omfattande VDI-lösning för tunna klienter

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 09:53 CEST

• Med fullt stöd för ledande virtuella skrivbordslösningar erbjuder Acers nya tunna klient-serien en kostnadseffektiv metod för Virtual Desktop Infrastructure (VDI)

• Acers tunna klienter ger kunderna en komplett lösning som uppfyller kraven i nästa generations molntjänster.

Acer lanserar ett heltäckande sortiment av flexibla och kraftfulla lösningar för tunna klienter baserade på Devon ITs programvara. Acers tunna klientererbjuder slutanvändaren en komplett och kostnadseffektivlösning som uppfyller kraven i nästa generations molntjänstergällande säkerhet, användarvänlighet samt kostnadseffektivitet.

Offentlig förvaltning, skolor samt små- och stora företag vill alla dra nytta av molnlösningar, som ger säkerhet, låg kostnad och enkel administration. Acer erbjuder en komplett portfölj av produkter, bland annat surfplattor, datorer, bärbara datorer och servrar, för att möta alla professionella behov. Dessutom kompletta lösningar med smarta verktyg som ger trygghet och hög tillförlitlighet.

Acer Solutions är utformad för att ge IT-avdelningen en rad fördelar. Förutomsäkerhet och kontroll, erbjuds en virtuell infrastruktur som gör det möjligt för företag att ge fler användare support med mindre resurser. Dessutom ger det en optimal desktop-lösning från praktiskt taget var- och på vilken enhet som helst.

"Det nuvarande ekonomiska läget kräver kompletta och flexibla lösningar för att lösa problem. Fördelarna med server-baserade datorer är obestridliga och belyser säkerhets- och driftskostnader", säger Jakob Jersild Olsen, Vice President, Commercial Division, Acer EMEA. "Våra VDI-lösningar ger ökad säkerhet, centraliserad hantering och operativ flexibilitet för stationära datorer. Vårt utbud av virtuella klient-lösningar tillsammans med mjukvara för tunna klienter Devon IT är en bra kombination som gör det enkelt för IT-chefer att utvärdera, och slutligen genomföra sina egna virtuella skrivbordsmiljöer. "

Tunna klienter från Acer är så mycket mer än bara hårdvara. De erbjuder en helhetslösning som tillsammans med mjukvara hjälper kunderna att hantera hårdvaran, samt implementera en virtuell Desktop-infrastruktur.

Acer Veriton N2010G Series

Den ultrakompakta och attraktivt prissatta N2010G är en perfekt VDI-lösning för företag som vill optimera sin infrastruktur och minska förvaltnings-och elkostnader. Med sina mått på 17,6 (H) x 12,1 (B) x 3,6 (D) centimeter, är Acer Veriton N2010G mycket kompakt och enkel att installera. Med dubbla DVI-utgångar, stödjer dessa tunna  klienter två skärmar simultant för att underlätta multitasking. VGA-adaptrar är också tillgängliga.

Acer VN2010G serien har ett lågt inköpspris och låg energiförbrukning. De är fläktlösa, då dessa modeller är utan rörliga delar, och levereras med DeTOS 7.1 operativsystem och en ARM-baserad DM8148-processor från Texas Instruments Inc., komplett med en PowerVR SGX530™ grafikaccelerator för en fullständig multimedia-upplevelse. Fyra USB 2.0-portar finns för anslutning av tangentbord, mus och andra enheter.

Acer Veriton N2110G Series

Acer Veriton N2110G är flexibla enheter utan rörliga delar, vilket ger ökad tillförlitlighet. Med dessa tunna klienter är det möjligt att spara så mycket som 85 procent av energiförbrukningen jämfört med traditionella datorer. Serien stödjer dubbla skärmar med en maximal upplösning på 2560 × 1600.

Dessa högpresterande system är utrustade med en dual core AMD G-T56N-processor, 2 GB minne och AMD Radeon HD 6320-grafik för enastående multimedia-prestanda. Två USB 2.0-portar och två USB 3.0-portar finns till förfogande, och förutom att placeras liggandes eller ståendes kan dessa ultra-kompakta enheter fästas på baksidan av en skärm för att spara skrivbordsplats. De kommer med antingen DeTOS 7.1 eller Windows Embedded Standard 7.

Acer Veriton N2620G Series

Acer Veriton N2620G-serien består av små enheter, ​​lätta att installera och platsbesparande i alla arbetsmiljöer. DVI-I plus HDMI-portar stödjer dubbla skärmar på en gång och under skalet finns andra generationens Intel Celeron 887-processor med Intel HD Graphics och upp till 8 GB DDR3 1066/1333 MHz SDRAM.

Acer Veriton N2620G Series är TPM 1.2-kompatibel och uppfyller de strängaste säkerhetskraven, och två stycken Mini PCI Express 2.0-kortplatser ökar flexibiliteten. De kan fästas på baksidan av en skärm för att spara utrymme samt liggandes eller ståendes. Denna serie kommer med DeTOS 7.1, Windows Embedded Standard 7 eller Windows 7/8 operativsystem.

Devon Thin Client Software

Devons programvara, som inkluderar DeTOS operativsystem och Echo Management Suite, ger IT-chefer möjligheten att enkelt skapa, distribuera och hantera sin virtuella desktop-infrastruktur. VDI är komplext och kräver därför ett omfattande ramverk för att organisera de många komponenter som behövs för en lyckad virtuell drift och hantering. Devons programsvit effektiviserar och förenklar genomförandet av virtuella desktops för IT-avdelningar genom styrning, säkerhet kring data och tillgångar, användarvänlighet för slutanvändaren, liksom kontinuitet och kostnadsbesparingar.

Tillgänglighet:

Acer Thin Client Solutions finns tillgänglig under juni månad.

Bilder:

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.