Acer Sverige

Acer lanserar projektorserierna P5 och P1

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2013 13:18 CEST

• Brett sortiment av projektorer för olika användningsområden

• Kristallklar och verklighetstrogen bild för alla miljöer och för alla typer av innehåll

• Förbättrad användarvänlighet, avancerad teknik och miljövänlighet

Acer lanserar nu projektorserierna P5 och P1 som erbjuder mångsidighet och är utformade för att bemöta en rad olika scenarier. Projektorerna i P5-serien för professionella användare levererar färgåtergivning i premium-klass, även i stora lokaler med massor av ljus. P1-serien erbjuder ett brett utbud av funktioner för att hantera olika användares behov och är idealisk för SMB eller SOHO.

Acer P5-serien

Med XGA/WXGA-upplösning, är P5-projektorerna idealiska för stora mötesplatser projektorer för presentationer i widescreen och detaljrika presentationer. Tack vare avancerad lamp-teknik levereras en ljusstyrka på upp till 4 000 ANSI Lumen, som ger skarpa och levande bilder på en stor yta, även från långt avstånd. Stöd för True 24p är nyckeln till äkta HD-upplösning med 24 bildrutor per sekund för film-liknande visualisering. Kontrastvärdet på 10 000:1 i dynamisk kontrast förbättras ytterligare genom DynamicBlack ™-teknik, som dramatiskt förbättrar bildens kontrast. Vidare erbjuds keystone-korrigering på upp till 40 grader vertikalt, vilket är uppskattat i små lokaler. En flimmerfri 3D-upplevelser via DLP 3D-Ready och HDMI 3D som möjliggör hög(120 Hz) uppdateringsfrekvens.

Nya Acer P5-serien är användarvänlig – Acer Empowering Key ger omedelbar tillgång till en svit av verktyg som förenklar installation, timerfunktion samt användandet under presentationer. En rad anslutningar, däribland två D-Sub och två HDMI, ger stor flexibilitet och möjlighet till snabbt skifte mellan dessa. Med P5-serien går det att omedelbart presentera filmer, videor, musik eller bilder utan att slå på datorn tack vare USB Disk Plug-n-Play, modellerna P5307WB/P5207B har inbyggt stöd för Office och PDF-dokument. Beroende på konfiguration erbjuds även trådlös projektion, via Acer eDisplay och Miracast ™, från certifierade mobila enheter - smartphones, tablets och bärbara datorer.

P5-serien har ett helt nytt gränssnitt med stora och intuitiva ikoner för lättare och snabbare användning samt stöd för alla typer av media. För enkel delning av multimedia i hemmet såsom musik, video och musik finns även stöd för DLNA.

Modellerna P5207B och P5307WB är fullt kompatibel med Crestron Network System, och ger kontroll av projektorn via LAN och trådlöst nätverk plus en rad andra funktioner såsom övervakning, på- och avstängning från distans, kontroll över ytterligare enheter, text-broadcasting, online-dialog med systemadministratören och påminnelser via e-mail, etc.

Acer P1-serien

De fyra nya modellerna i P1-serien har en ljusstyrka på upp till 3500 ANSI-lumen och en kontrast på upp till 17 000:1, för hög prestanda och verklighetstrogna bilder. XGA- eller WXGA-upplösning ger
extremt skarpa bilder och snygga presentationer samt återskapande av HD-innehåll. Med full HD-upplösning (P1500) levereras en ännu högre detaljrikedom där även den minsta text syns klart och tydligt. Tack vare DynamicBlack ™-tekniken i dessa projektorer levereras en kraftigt förbättrad kontrast som resulterar i en mer levande och detaljerad bild.

Genom en mängd olika videoingångar erbjuds anpassbarhet och flexibilitet. HDMI-porten möjliggör okomprimerad digital videosignal och flerkanaligt ljud samt enkel anslutning till de senaste digitala enheterna för HD-presentationer och underhållning. Projektorer är även utrustade med D-Sub, S-video och kompositvideo-anslutningar för snabb och enkel anslutning till enheter utan HDMI. Spel- och film i 3D är möjlig genom HDMI 3D ready-teknologin, och ger en fantastisk upplevelse när projektorn kopplas ihop med enheter som stöder 120 Hz-utgång.  P1-serien stöder en ±40 graders auto-keystone-korrigering, vilket innebär att alla vertikala distorsioner automatiskt korrigeras för att göra den projicerade bilden helt rektangulär, oavsett var projektorn är placerad. Acers unika bildförbättringstekniker, Acer ColorBoost, Acer SpectraBoot och Acer ColorSafe II, syftar alla till att förbättra bildkvaliteten och ge en mer verklighetstrogen upplevelse.

Acers projektorer levereras med inbyggda miljö-funktioner som utformats för att minska strömförbrukningen i standby-läge (kompatibel med 0.5W standby). Med Acers ExtremeEco-teknik kan strömförbrukningen reduceras med upp till 70 procent och lampans livslängd kan förlängas avsevärt, och klara upp till 10 000 timmar i ExtremeEco-läget. Dessutom erbjuder Acer ePower Management snabb konfiguration av energisparfunktioner, inklusive kontroller för ECO Power On/Off och Automatisk avstängning.

Tillgänglighet och pris

Acers projektorserier P5 och P1 finns tillgängliga från juli månad, och till följande rekommenderade priser:

P1273, 4 539 SEK

P1341W, 5 229 SEK

P1276, 5 099 SEK

P1500, 8 169 SEK

P5207B, 8 169 SEK

P5307WB, 8 879 SEK

Bilder:http://acerbilder.com/www/?page=images&lng=en&cf=6%2E+Projector

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.