Acer Sverige

Acer lanserar TravelMate P243

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 15:25 CEST

Acer P243 har utformats för att möta behoven hos småföretagare och för hemmakontoret. Denna bärbara dator är tillförlitlig, effektiv och byggd för krävande multitasking, vare sig den används i hemmet eller på resan.

Nya TravelMate P243 drar nytta av tredje generationens Intel ® Core™-processorer som tillsammans med Intels Turbo Boost Technology erbjuder ”smart perfomance" och anpassar sig efter användarens behov, vilket ger betydligt högre effektivitet, samtidigt som det är energibesparande. Dessutom har dessa processorer inbyggda funktioner som ger ökad multimedia-prestanda.

I yrkeslivet blir vi alltmer beroende av grafik och multimedia. Därför har Acer utvecklat nya TravelMate för att ge optimala visuella prestanda för mer färgstarka, skarpa och levande bilder. Dessa bärbara datorer kan fås med NVIDIA ® GeForce GT 630M, som ger den bästa grafiska prestanda och Microsoft ® DirectX ® 11 en maximering av produktiviteten och multitasking.

Skydd av användardata är ett av Acers viktigaste prioriteringsområden när en ny professionell notebook utvecklas. Därför är TravelMate P243 utrustad med ett en rad säkerhetslösningar och levereras med Acer Proshield Security, som är ett paket av olika säkerhetsverktyg, integrerat i ett gemensamt gränssnitt.

Acer Proshield innefattar Pre-boot Authentication (PBA) och skyddar den bärbara datorn från BIOS-nivå hela vägen till programnivå. Det är möjligt att skapa en Personal Secure Drive (PSD), vilket gör det enkelt att lagra och kryptera alla viktiga filer, så att även om den bärbara datorn försvinner eller blir stulen, går det inte att komma åt känslig data. Oönskade filer eller mappar kan tas bort permanent tack vare File Shredder Utility.

TravelMate P243 är även utrustad med Acer Backup/ eRecovery Manager för att säkerhetskopiera och återskapa värdefull data. Med Acer’s Wake-on-LAN, Går det att starta datorn via nätverket, vilket också möjliggör fjärradministration. Acer P243 levereras dessutom med Acer Office Manager (AOM), ett administrationsverktyg som gör det möjligt för småföretagare att implementera säkerhetspolicy, övervaka sina IT-lösningar, och planera underhållsverksamheten med en enkel paketlösning.

Alla Acers professionella notebooks har genomgått en rad tillförlitlighet tester, vilket stämmer överens med de mest stränga kriterierna i branschen. Samtidigt uppfyller de kraven för Energy Star ® 5,0 och EPEAT ® Gold, som garanterar energibesparingar och längre batteritid.

Specifikationer finns bifogat i pdf-versionen av pressmedelandet

CED Kommunikation

För mer information och testprodukter,

vänligen kontakta:

Andreas Bergsman

andreas@cedkommunikation.se

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.