Acer Sverige

Acer Notebooks Rank No. 1 in Q2 2012 Shipments Worldwide

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 13:49 CEST

Acer has claimed the No.1 position in notebook shipments worldwide for Q2 2012, according to data by market research company Gartner.

Acer’s notebook market share of 15.4% demonstrated growth rates of 1.2% quarter-on-quarter (QOQ) or 6.5% year-on-year (YOY).

In EMEA (Europe, Middle East, Africa), Acer notebooks regained the No. 1 position with 20% in market share, and representing growth rates of 3.8% QOQ or 22% YOY.

The Gartner data also showed that for total PCs, Acer ranked No. 3 worldwide in Q212, with 11.4% in market share.

Mer information:

ACER INC.

Stella Chou, Henry Wang

Tel: +886-2-8691-3204/1046

E-mail: Stella_th_chou@acer.com.twHenrywang@acer.com.tw

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.