Acer Sverige

Acer presenterar nya projektorer med direktprojektion från USB-enhet

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 16:14 CEST

Acer tillkännagav idag det senaste tillskottet i sin projektorportfölj – P1273B och P1373WB, utformade för att möta olika användares krav och önskemål. De nya projektorerna levereras med inbyggd USB-projektionsfunktionalitet, vilket ökar användningsområdena radikalt. Laddade med en rad funktioner för optimal prestanda och kristallklara bilder i alla rum gör dessa projektorer till ett utmärkt val för SMB, SOHO och utbildning.

Med inbyggd USB plug and play-stöd, kan projektorerna visa filmer, bilder eller spel utan en dator. Stöd för Office- och PDF-dokument finns också och innebär att även kontoret blir ännu mer mobilt. HDMI-anslutningen gör det enkelt att ansluta datorer, DVD-spelare eller spelkonsoler. HDMI-porten är dessutom MHL-kompatibel, och videoklipp, foton eller spel från en smartphone eller surfplatta kan enkelt skickas till en extern skärm. Ansluts en mobil enhet med MHL-kabel, synkroniseras ljud och video automatiskt samtidigt som den laddas.

För användare som vill ha mer än 2D-bilder, klarar dessa projektorer även 3D. Anslut bara en 3D-kapabel spelkonsol, en 3D-dator eller en Blu-ray-spelare via HDMI-anslutningen. Ljusstyrka på upp till 3100 ANSI-lumen och en kontrast på upp till 17000:1, tillsammans med XGA eller WXGA-upplösning, levererar extremt skarpa bilder och snygga presentationer. Projektorerna erbjuder en mängd olika video-ingångar för ökad mångsidighet. HDMI-porten skickar okomprimerad digitala signaler och flerkanaligt ljud för presentationer och underhållning. Vidare finns även en D-Sub-kontakt för äldre videokällor.

Manuell och automatisk keystone-korrigering (x/- 40 grader) innebär att vertikala förvrängningar automatiskt kan rättas till så att bilden alltid är perfekt rektangulär, oavsett var projektorn är placerad. Projektorerna har även automatisk takmonteringskorrigering och roterar bilden 180 grader när enheten monteras i taket. Samtliga projektorer från Acer visar bilder med verklighetstrogen färgåtergivning, och dessa modeller är inget undantag. Acers unika bildförbättringsteknik, Acer ColorBoost II, Acer SpectraBoost och Acer ColorSafe II har alla uppgiften att förbättra bildkvaliteten.

Acers projektorer levereras med inbyggda miljövänliga funktioner som utformats för att minska strömförbrukningen i standby-läge (kompatibel med 0.5W standby), och med Acers ExtremeEco-teknik, kan energiförbrukningen reduceras med upp till 70 procent och lampans livslängd förlängas med upp till 10 000 timmar. Acer ePower Management ger en snabb konfiguration av energisparfunktionerna, inklusive kontroller för ECO Power On/Off, höghöjds-läge och automatisk avstängning.

Tillgänglighet och pris

Från september med ett rekommenderat pris på 5 519 SEK för P1237B och 6 529 SEK för P1373WB.

Bilder:

P1273B: http://acerbilder.com/www/?page=images&lng=en&cf=6%2E+Projector%5CP1273B

P1373WB: http://acerbilder.com/www/?page=images&lng=en&cf=6%2E+Projector%5CP1373WB

Specifikationer finns bifogad i pdf-versionen

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.