Acer Sverige

Acer presenterar nya V273HL - För ökad effektivitet och produktivitet

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2012 14:55 CEST

Acer lanserar nya V273HL – en miljövänlig och effektiv LED-skärm med högt kontrastvärde, en responstid på endast 5ms samt HDMI- och DVI-portar med stöd för HDPC.

V273HL erbjuder en upplösning på 1920x1080 vid 60hz för ökad produktivitet. Den 27 tum stora skärmen i bildformatet 16:9 är idealisk för professionellt arbete och för avancerade hemma-användare som vill kunna visa och arbeta med flera program samtidigt, såsom Word och grafisk återgivning.

Tack vare uppsättningen anslutningar säkerställs en enkel anslutning till en rad enheter: VGA samt HDMI och DVI med HDCP för åtnjutande av DRM-skyddat innehåll och för visning i bästa möjliga kvalitet.

V273HL använder sig av LED-teknik helt fri från farliga ämnen som kvicksilver och halogen. LED-belysningen är exceptionellt pålitlig och ger stora besparingar – och ger ett mycket bättre resultat. Räckvidden av färger är bredare och har en högre intensitet jämfört med andra tekniker. Allt detta tillsammans ger mer realistiska och verklighetstrogna bilder.

Utseendet är elegant och ger ett professionellt intryck med en mörkgrå ram som vilar på en svart bakgrund.

Acer V273HL Obmid finns tillgänglig i butik nu.

Bilder: http://acerbilder.com/www/?page=images&lng=en&cf=5.+Monitor%5CV-Series%5CV273HL

Specifikationer finns bifogat

CED Kommunikation
För mer information och testprodukter,

vänligen kontakta:

Andreas Bergsman

andreas@cedkommunikation.se

Om Acer

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.