Acer Sverige

Acer presenterar uppdaterad Aspire S3

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 13:43 CEST

Acer lanserar nya 13,3" Aspire S3-392 Ultrabook på Computex, Taipei. Aspire S3-392 har en design mycket likt den omtalade Aspire S7 och är utrustad med den senaste tekniken, vilket gör den till en snygg, rolig och produktiv PC.

Det patenterade dubbla gångjärnet tillåter användaren att enkelt öppna locket upp till 180 grader för att dela innehåll, samtidigt som skärmen hålls stabil och vridstyv för bästa beröringserfarenhet. Med Acer TwinAir kylteknik, hålls S3:an alltid sval utan att försaka prestanda. Det ljuskänsliga tangentbordet justeras automatiskt efter omgivningens ljusstyrka för bästa visuell komfort. Dessutom är locket på nya S3:an tillverkad i aluminium och har en blank vit färg som ger ett spegelblankt utseende. Enheten är endast 17,8 millimeter tunn och väger endast 1,67 kilo.

Nya Aspire S3 är utformad för att vara en fashionabel Ultrabook med kraftfull prestanda. Den är utrustad med de senaste Intel Core-processorerna, som erbjuder upp till 15 procent bättre prestanda och upp till 2 gånger snabbare 3D-grafik, men med lägre strömförbrukning. Med 1080p Full HD-skärm och nya NVIDIA GeForce GT735M grafiken, kan användaren kan spela upp/göra filmer, redigera bilder och spela spel snabbare än någonsin tidigare. Skärmen med IPS-teknik ger en levande och exakt färgåtergivning, med en 170 graders bred betraktningsvinkel som ger ljusstarka och klara bilder, även sett från sidan.

Användaren kan även trådlöst dela sitt digitala favoritinnehåll på en stor skärm med bättre grafik och ljudkvalitet via WiDi-tekniken, och Acer’s unika Purified Voice-teknik ger ett kristallklart ljud vid kommunikation med vänner och familj.

Acer Aspire S3 har upp till 1 TB HDD lagringsutrymme, och kommer att börja levereras i augusti, pris ej klart.

Bilder:

Server: ftp.acer.com.tw

User: acergpc2013

PW: tpjun2013

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.