Acer Sverige

Acer’s nya monitorer integrerar ergonomi och miljöaspekt med det moderna kontoret

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2013 10:45 CEST

Acers nya bildskärmserier erbjuder professionella användare en blandning av överlägsen ergonomi, avancerad bildkvalitet och robust funktionalitet. B6-serien är utformad för daglig användning och riktar sig till professionella användare som är ute efter komfort, hög bildkvalitet och funktionalitet. V6-serien är robusta skärmar med maximal prestanda.

B6 och V6-serien kommer i sex storlekar, från 19 till 29 tum, och levererar Full-HD-upplösning, responstid på 5ms samt en dynamisk kontrast på 100,000,000:1 vilket resulterar i knivskarpa och verklighetstrogna bilder. Den nya B6-skärmen på 27-tum levereras med en imponerande upplösning på 2560x1440 (1440P), vilket innebär 80 procent fler bildpunkter än standard full-HD-upplösning och 29-tummaren i serien har 21:9-format för bättre multitasking och visning av flera program samtidigt.

Båda skärmserierna är utrustade med DisplayPort, utformad för att leverera bästa digitala ljud- och videokvalitet, främst mellan bildskärm och dator, men även för att möjliggöra seriekoppling av flera bildskärmar. Enkel anslutning till en rad olika enheter och funktioner säkerställs med fyra USB 3.0-portar. En av dessa kan användas för att ladda andra enheter, även i avstängt läge.

B6 och V6 monitor serien kommer också att tilltala miljömedvetna användare, då de är en del av Acers EcoDisplays, som innebär att minst 10 procent av plasten är återvunnen samt att en fysisk avstängningsknapp finns tillgänglig. En intern undersökning visar att dessa skärmar kan minska strömförbrukningen med 50 procent jämfört med andra monitorer i samma kategori.

B6 och V6-skärmar har en 178-graders betraktningsvinkel för optimal visning av presentationer och filmer. Samtidigt erbjuder B6-serien justering av höjd, lutning och en vridningsaxel så att varje användare kan hitta sin optimala betraktningsvinkel.

Kontrollknappar är diskret integrerad i botten av ramen för enkel inställning. På baksidan av skärmen är en enkel frigöringsknapp, så att användaren snabbt och enkelt kan ändra från stativ till väggmontering. Acer EcoDisplays är kompatibla med de strängaste internationella kraven, såsom energi STAR6.0 och TCO 6.0, hög servicekvalitet, lägre strömförbrukning och miljövänliga material.

Tillgänglighet

V6 och B6-serien kommer att finnas tillgänglig i april och maj.

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.