Acer Sverige

Acer TravelMate B113 – den perfekta klasskamraten

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 08:53 CEST

Smidigt format, samtidigt robust nog för skolmiljön

Tunn, lätt, snygg med lång batteritid – TravelMate B113 är den perfekta lösningen för användning i skolor. Den uppfyller alla krav på kommunikation och mobilitet, så att elever kan skapa och dela innehåll, även i realtid. Perfekt för både nybörjare och avancerade användare, med grundläggande funktionalitet och användarvänlighet.

TravelMate B113 har en display på 11,6 tum, och tillsammans med Acer Office Manager och tillförlitliga säkerhetsapplikationer är enheten en pålitlig vapendragare under studietiden.

Acer Office Manager är en användarvänlig lösning som ger skolorna möjligheten att enkelt schemalägga underhåll och distribuera säkerhetsuppdateringar. Dessutom levereras datorn med Acer ProShield Manager, som ger ett effektivt skydd mot obehörig åtkomst från BIOS-nivå hela vägen upp till applikationsnivå. Viktiga filer säkras genom kryptering och lagras i en personlig mapp (Personal Secure Drive).

Datorn är även försedd med en rad utbildningsprogram – antingen förinstallerade eller tillgängliga via nedladdning utan kostnad. Inkluderat är Acer Classroom Manager, som ger läraren ytterligare möjligheter att instruera och interagera med eleverna.

TravelMate B113 är ultra-tunn (mindre än 21 millimeter), väger endast 1,38 kg och batteriet klarar mer än sju timmars användande. Trots det nätta formatet har datorn ett tangentbord med fullstora tangenter vilket gör skrivandet mer effektivt och bekvämt. Tillgängliga kraftkällor till denna lilla skapelse går hela vägen upp till 3:e generationens Intel-processorer och Intels HD-grapichs 4000.

För enkel anslutning och smidig åtkomst för delning av dokument erbjuds flera alternativ: 802.11 a / b / g / n Wi-Fi för trådlös anslutning, Gigabit Ethernet för säker kabelanslutning samt Bluetooth 4,0.

TravelMate B113 finns tillgänglig från och med augusti, pris från 3800 kronor.

Specifikationer finns i bifogad pdf-version av pressmeddelandet.

CED Kommunikation

För mer information och testprodukter,

vänligen kontakta:

Andreas Bergsman

andreas@cedkommunikation.se

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.