Acer Sverige

Acer utökar till tre års garanti

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2013 08:04 CET

Acer förlänger nu garantin för projektorerna i serierna P, S och U till tre år

B2B-projektorerna i P5-serien är ger färgkvalitet i toppklass, även i stora rum med massor av ljus. Projektorerna i P1-serien kommer med en rad olika unika egenskaper för olika användarbehov, och är utformad för SMB och SOHO-marknaden. S- och U-serien är speciellt riktad mot undervisning och utbildning, med flera innovativa och flexibla funktioner som gör undervisningen mer givande och intressant.

– Den förlängda garantin för P-, S-och U-serien visar på vårt engagemang för våra kunder i de olika försäljningskanalerna. Vi har märkt en ökad efterfrågan efter tillverkare som kan tillhandahålla en solid garantilösning, säger Melanie Tarpey, director, Acer peripherals business unit, EMEA.

Den förlängda garantin gäller för produkter levererade från och med första oktober 2013.

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.