Acer Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2013 09:11 CEST

-  3D-underhållning i stort format – perfekt för film och spel

-  Enkel konvertering av 2D till 3D

-  Dubbla HDMI-anslutningar samt MHL-gränssnitt för trådlös överföring från mobila enheter

Acer presenterar nu den nya produktfamiljen av projektorer i H-serien, och inkluderar Acer H9501BD, H7532BD, H6510BD samt H5370BD. Produkt-serien är konstruerad för en hel värld av spännande underhållning i hemmet. H-serien är det perfekta valet för film- och spelentusiaster.

Acer’s H-projektorer ger ett nytt djup till din hemmabio-upplevelse, och samtliga modeller stöder de mest populära 3D-teknikerna, såsom Blu-ray 3D, DLP 3D och NVIDIA 3DTV Play. Du behöver bara ansluta en Blu-ray-spelare, en konsol eller en dator med 3D-stöd för att bokstavligen kasta dig in i handlingen i filmen eller spelet – med Acer’s H-projektorer tittar du inte bara på film eller spelar ett spel: du befinner dig i dem!

Ovanpå detta kan H-serien konvertera vilken signal helst till 3D. Acer’s 2D-till-3D-teknik omvandlar vilken bild- eller videosignal som helst som passerar genom HDMI-anslutningen, och detta utan att behöva installera någon extra programvara. Det är bara att gå till menyn och aktivera funktionen, och sedan njuta av familjebilder eller gamla videoklipp i 3D.

Förutom Full HD-upplösning, erbjuder projektorerna HDMI-anslutning, stöd för filminspelningsformatet 24p-funktion samt det unika MHL-gränssnittet för trådlös kommunikation med mobila enheter.

Oavsett om du skall titta på film, sport eller spela spel levererar tekniken i Acer’s H-serie verklighetstrogna bilder med högre kontrast och intensivare ljusstyrka – dessa projektorer kommer att ta din hemmabioupplevelse till en helt ny nivå

Pris och tillgänglighet:

Från 5990 SEK, finns ute i handeln nu, vissa modeller inom kort.

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.