Ackebrink

Ackebrink utnämnd till ett Gasellföretag 2013

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2013 12:38 CET

Enligt Dagens Industri måste ett företag fylla ett antal tuffa kriterier för att bli ett Gasellföretag. Jeanette och Magnus Tyrgrim, ägare av Ackebrink, är stolta och vill tacka både sina medarbetare och sina kunder.

"Alla vi som jobbar tillsammans är en stor och viktig del av detta - utan dem hade vi inte varit där vi är idag. Vi är fantastiskt stolta över alla kollegor som tycker att det är kul att jobba med det vi gör och vi vill tacka alla våra kunder, nya som återkommande för fortsatt förtroende" - Jeanette Tyrgrim, ägare & VD.

“Vi har snart verkat i tio år och detta är verkligen en milstolpe under vår resa. Jag är jätteglad!” - Magnus Tyrgrim, grundare & ägare.

"Det är ett jättefint kvitto på vårt arbete eftersom det framförallt innebär en organisk tillväxt och att vi klarat av att växa med alla de utmaningar som krävs av ett Gasellföretag" - Jeanette.

Utöver Gasellföretag har Ackebrink samtidigt fått utmärkelsen Soliditet AA och Kreditvärdig. Soliditet AA delas ut av Soliditet/Bisnode AB och är det högsta kreditbetyget och ekonomiska rating ett företag kan nå innan det fyller 10 år. Den handlar om företagets allmänna ekonomi och hur den står till jämfört med andra företag i samma bransch. Som Soliditet AA tillhör Ackebrink topp 20 % av de företag i samma bransch som det går bra för i Sverige just nu. Kreditvärdig delas ut av UC och behandlar hur stor ekonomisk styrka Ackebrink har som företag.

"Det handlar heller inte om att göra ett bra år utan det handlar om att göra flera år på raken som är bra nog. Rätt tillväxt, lönsamhet över tid och att vi gör detta tillsammans med andra. Det här är vårt första år som Gasell och vi får se om det blir fler gånger men i princip borde det vara möjligt att lyckas igen. Det vore läckert!" - Magnus.

Läs hela intervjun med Magnus & Jeanette Tyrgrim som berättar om tiden som varit och hur deras planer ser ut för framtiden på ackebrink.se.

Ackebrink är ett kunskapsföretag och består av flera affärsområden. Inom yrkeshögskoleutbildning hjälper vi yrkeshögskolor att få yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. För företag erbjuder vi utbildning inom flera olika områden och de vanligaste är marknadsföring, försäljning, ledarskap och teknik. Inom vårt dotterbolag Ackebrink Konsult AB arbetar vi med digitalproduktion och konsultuthyrning där vi är teknik- och utvecklingsleverantör mot kreativa byråer och organisationer.